Avatar

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 6/4 2023, 21:06 (533 dage siden)

Redaktionen har arvet en ny stor samling billeder - denne gang fra Povl Kjær-Larsen, der døde for et par år siden. Med i samlingen fulgte også 3 mapper med billeder optaget af Henrik Borgen, der døde for ca 10 år siden. Povl (herefter PKL) begyndte at fotografere i 1959 og der er rigtig mange spændende gamle billeder i samlingen. I 1980´erne blev Povl ansat som ingeniør i DSB i forbindelse med elektrificeringen af Kystbanen, så der er også rigtig mange billeder af køreledningsophæng, køreledningsmaster osv.
Der er både negativer, dias og papirbilleder i samlingen og mange af billederne har ret sparsomme oplysninger. Disse billeder vil derfor (traditionen tro) blive bragt her i forummet med håbet om, at den kollektive viden kan bringe flere oplysninger for dagen.
Når jeg er færdig med at scanne de billeder, jeg kan bruge, vil jeg gerne overdrage hele samlingen til andre, der kan/vil tage hånd om den. Der er sammenlagt 1 flyttekasse fordelt på 2 halve kasser. Hvem er interesseret?

--
[image]

Avatar

PKL billeder - 1950´erne

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 6/4 2023, 21:23 (533 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
En ukendt BR 41 i Grossenbrode Kai ca 1957.

[image]
Grossenbrode Kai ca 1957.

[image]
Roskilde ca 1957.

--
[image]

PKL billeder - 1950´erne

af Martin Wilde, 6/4 2023, 23:03 (533 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det midterste billede er med to enkeltsporede færger fra Helsingør - Helsingborg-ruten ikke fra Grossenbrode Kai men Helsingør.
Martin

PKL billeder - 1950´erne

af ivar, 6/4 2023, 23:50 (533 dage siden) @ Martin Wilde

En "skarp" scanning - hvis muligt - af færgenavn samt undertavle til vejskiltet, burde kunne udelukke en af mulighederne.

Det ser meget Helsingørsk ud, og den forreste færge ligner meget den gamle Kärnan, som jeg husker den.

mvh
-ivar

PKL billeder - 1950´erne

af Martin Wilde, 7/4 2023, 01:21 (533 dage siden) @ ivar

Grossenbrode Kai er helt udelukket, for der var ingen brostensbelagt kaj med havnespor i den tidligere militære flyvebådskaserne, som efter krigen blev omdannet til færgestationen Grossenbrode Kai.

PKL billeder - 1950´erne

af K564, 7/4 2023, 06:28 (533 dage siden) @ Martin Wilde

Det midterste billede er med to enkeltsporede færger fra Helsingør - Helsingborg-ruten ikke fra Grossenbrode Kai men Helsingør.
Martin

Godmorgen

Det er Helsingør havn med dampfærgerne Glyngøre og Kärnan. Glyngøre afløste på HH overfarten. Den type færger sejlede ikke på Østersøen.

Hilsner Keld

PKL billeder - 1950´erne

af Steffen Jacobsen, 7/4 2023, 18:26 (532 dage siden) @ K564

Det er ikke GLYNGØRE, men dampfærgen DAN før ombygningen til motoerfærge i 1952.

PKL billeder - 1950´erne

af K564, 8/4 2023, 22:00 (531 dage siden) @ Steffen Jacobsen

Det er ikke GLYNGØRE, men dampfærgen DAN før ombygningen til motoerfærge i 1952.

Hej Steffen

Du har ret, det er ikke Glyngøre, skorstenene er for kraftige. Nu ved vi jo ikke, hvor Tommy har årstallet fra. Hvis Tommys årstal er rigtigt, så er det Svea, som ligger ved siden af Kärnan. Den blev jo ombygget 8-10 år senere end Kärnan og Dan.

Hilsner Keld

Avatar

PKL billeder - 1950´erne

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 7/4 2023, 12:36 (532 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
En ukendt BR 41 i Grossenbrode Kai ca 1957.

[image]

--
[image]

PKL billeder - 1950´erne

af Steffen Dresler, 7/4 2023, 12:54 (532 dage siden) @ Tommy Nilsson

Kære Tommy

Tak!! Alm. nittet tender 2´2´T32.
Skyggerne drillede.
I baggrunden t.h. anes en enten DSG (ex. MIROPA) WR eller WL af 38´er skørtetypen.

Steff

OT: I april 1945 foregik der nok et af de største "Fighter/Jäger" slag i anden verdenskrig over netop Flyvestationen, hvor LW prøvede at evakuere fly og enheder mod Norge og Danmark væk fra de fremstormende allierede enheder. På et vist tidspunkt "væltede rundt" i området over næsten 200 jagere af typerne ME 109K, FW 190 D, FW TA 152, Tempest Mk V., Spit XIV, Mustang IV og på vandet Dornier og Blom & Voss flyvebåde.
Iøvrigt kan det hele læses i Pierre Clostermanns bog "Det flyvende Cirkus". Han endte med sine Tempests i Kastrup og måtte ud at hænge i skærmen under det efterfølgende kæmpestore luftshow over Kastrup/Dragør lige efter krigen.

PKL billeder - 1950´erne

af Baumann, 7/4 2023, 15:39 (532 dage siden) @ Tommy Nilsson

Sidste billede
C 709

Avatar

PKL billeder - MOROP kongres 1959

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 6/4 2023, 21:50 (533 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
Et herligt billede fra Korsør den 19. juli 1959 med Nord-Express på vej ombord.


[image]
En MOROP P-maskine i Korsør den 19. juli 1959.


[image]
Odense den 19. juli 1959.

--
[image]

Avatar

PKL billeder - ca 1959

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 6/4 2023, 22:10 (533 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
En godt blandet stamme på Kh ca 1959.

[image]
Kh i modlys ca 1959.

[image]
Ikke meget jernbane på dette billede, blot "de gode gamle dage" ca 1959. Lokalkendte kan sikkert genkende vejen.

--
[image]

Avatar

PKL billeder - ca 1959

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/4 2023, 22:59 (533 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
Kh i modlys ca 1959.

Der var vel ikke PU'er på Københavns Hovedbanegård i 1959 i spor 11? Jeg lader mig gerne retlede.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

PKL billeder - ca 1959

af Jens H. Bondesen, 7/4 2023, 04:04 (533 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der var vel ikke PU'er på Københavns Hovedbanegård i 1959 i spor 11? Jeg lader mig gerne retlede.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jo, det kan vist godt passe. S-banedelen (spor 9-12) havde DSB 1953 sikringsanlæg (iflg. www.blokposten.dk ibrugtaget 1959) før der i 1975 kom sikringsanlæg DSB 1969.

--
Venlig hilsen
Jens H B

Avatar

PKL billeder - ca 1959

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/4 2023, 09:14 (532 dage siden) @ Jens H. Bondesen

Der var vel ikke PU'er på Københavns Hovedbanegård i 1959 i spor 11? Jeg lader mig gerne retlede.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Jo, det kan vist godt passe. S-banedelen (spor 9-12) havde DSB 1953 sikringsanlæg (iflg. www.blokposten.dk ibrugtaget 1959) før der i 1975 kom sikringsanlæg DSB 1969.

Kære Jens

Jeg bøjer mig i støvet. PU'erne kan genfindes i en artikel om sikringsanlægget spor 9-12 i Vingehjulet 1959, nr. 6. Anlægget blev ibrugtaget 11.-15. november 1959.

Bedste hilsner

Thomas

PKL billeder - ca 1959

af Steen Heick, 7/4 2023, 08:53 (532 dage siden) @ Tommy Nilsson

nederste billede Vigerslevvej udfor Landlystvej. Det høje i horisonten er jernbanelinien over Vigerslevvej
mvh Steen

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Kurt D. Jensen, 7/4 2023, 08:56 (532 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy,

Når du engang er færdig med at scanne de billeder du er interesseret i ,vil jeg er meget gerne overtage den spændende samlingen. De vil helt sikkert være et godt supplement til min egen postkort og fotosamling.

Med venlig hilsen

Kurt Damgaard Jensen

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Jan Bertelsen, 7/4 2023, 10:01 (532 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy, jeg synes du skulle overveje at donere billedsamlingen en af de underliggende foreninger bag BaneBasen, enten DJK eller NSJK, som netop har til formål at bevare billeder. Alternativt en anden institution eller forening, som arbejder for at bevare og hvor der er en rimelig sikkerhed for at materialet bevares på en sådan måde, at det fortsat er tilgængeligt for så mange som muligt.

Hilsen
Jan Bertelsen

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Steen Larsen, Søborg DK, 7/4 2023, 10:58 (532 dage siden) @ Jan Bertelsen

Hej Jernbanens læsere

Det bringer et interessant spørgsmål frem.
Hvor kan man anbringe eller donere sit private jernbane billedsamling så den sikres for eftertiden?
Jeg har selv en samling af egne farve slides fra danske jernbaner optaget i tidsrummet 1974-1993, hvorefter jeg flyttede til udlandet. Det er ikke en stor samling vel en 1500 billeder hvoraf nogle også kan findes på Jernbanen. Derudover også mange fra udlandet primært damp fra Europa.
Min filosofi er at billeder skal deles. Hvis de gemmes være i en skuffe eller arkiv, hvorfor have billederne overhovedet?

Jeg har tidligere henvendt mig til Jernbanemuseet som ikke har svaret tilbage. Jeg tænker vel også at min beskedne samling med nyere billeder nok ikke har museets interesse.
Men hvor så?
Jeg er tilbageholdende med at donere mine billeder til DJK hvor jeg har indtrykket af at deres store samling kun bruges til egne kommercielle interesser.
Så er der den nye BaneBasen men den har ikke vist sin flyvefærdighed endnu.
Og som Jan også nævner er det ikke anbefalelsværdigt at donere til en privatperson hvor man ikke ved hvad der skier med samlingen.

Nogle kommentarer eller forslag?
Mvh Steen

Povl Kjær-Larsens billedsamling + sp. vedr. BR 41

af Steffen Dresler, 7/4 2023, 11:19 (532 dage siden) @ Steen Larsen

Kære alle
Jeg har set på billedet af den ukendte BR 41 på Großenbrode Kai ca. 1957 og tenderen driller mig lidt. (PKL billeder - 1950´erne - Jernbanehistorisk forum (jernbanen.dk) . Der er et og andet på kulkasseoverdelen, der driller mig eller er det bare fotovinklen samt belysningen der ”snyder lidt”. For det er vel ”kun” en nittet Tender 2´2´T32??

Ved godt den er svær, for der er jo hverken køer, entreprenørmaskiner eller andet i nærheden, ”kun” et lokomotiv:-) :-) !

På forhånd tak og god påske til alle
Steff

NB: Billederne skal da ikke til en privatmand, men som også skrevet, til en ”offentlig” institution når færdigscannet, Banebasen, DJM eller hvad. Hvis transportproblem skal jeg nok køre dem hen til NSJK(Banebasen), DJM eller anden institution for bevaring for offentligheden for eftertiden. Det mangler da bare!! Der er rigeligt med billeder, der ligger og flyder hos samlere og derfor ikke har den historiske værdi de burde have, når de ligger gemt væk.

Problemet for DJM er - som jeg har forstået det - ikke at man ikke vil opbevare billederne (modtaget fanger bordet jf. museumsloven), men har p.t. problemer med at få dem registrerede korrekt, scannet og gjort dem tilgængelige. Der er RIGELIGT med billeder p.t. for "Jernbanekilder". Flere år ud i fremtiden. Men det er FOR DÅRLIGT IKKE AT BESVARE EN HENVENDELSE!!!!!!:-(

Umiddelbart vil jeg foreslå "Banebasen"!!!!

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af UTJ, 7/4 2023, 12:08 (532 dage siden) @ Steen Larsen

Hej Jernbanens læsere

Det bringer et interessant spørgsmål frem.
Hvor kan man anbringe eller donere sit private jernbane billedsamling så den sikres for eftertiden?
Jeg har selv en samling af egne farve slides fra danske jernbaner optaget i tidsrummet 1974-1993, hvorefter jeg flyttede til udlandet. Det er ikke en stor samling vel en 1500 billeder hvoraf nogle også kan findes på Jernbanen. Derudover også mange fra udlandet primært damp fra Europa.
Min filosofi er at billeder skal deles. Hvis de gemmes være i en skuffe eller arkiv, hvorfor have billederne overhovedet?

Jeg har tidligere henvendt mig til Jernbanemuseet som ikke har svaret tilbage. Jeg tænker vel også at min beskedne samling med nyere billeder nok ikke har museets interesse.
Men hvor så?
Jeg er tilbageholdende med at donere mine billeder til DJK hvor jeg har indtrykket af at deres store samling kun bruges til egne kommercielle interesser.
Så er der den nye BaneBasen men den har ikke vist sin flyvefærdighed endnu.
Og som Jan også nævner er det ikke anbefalelsværdigt at donere til en privatperson hvor man ikke ved hvad der skier med samlingen.

Nogle kommentarer eller forslag?
Mvh Steen

Jeg er sikker på at "Banebasens" folk gerne vil hjælpe. Problemet er at der ikke er generel forståelse for billeder med udenlandske motiver og motover der ikke snævert har med jernbane at gøre. Dermed bliver samlinger delt op og dermed går det vigtigste arkivprincip om proveniens (herkomst/oprindelse) og sammenhæng i stykker. Det skal dog siges at uden initiativerne omkring Banebasen til bevaring var intet samlet sket for bevarelse af fotomateriale. Det er kommet langt og opbevaring, scanning og tilgængeliggørelse er også i proces. Man kan altid diskutere og kritisere, men generelt fungerer det på et helt andet niveau end man blot for ti år siden kunne forestille sig, inkl jernbanemuseet, som der er positiv kontakt med uden at det dermed er etableret egentligt samarbejde.

--
ئۇلغىك

Avatar

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Morten Flindt Larsen, København K, 7/4 2023, 13:19 (532 dage siden) @ UTJ

Hej Jernbanens læsere

Det bringer et interessant spørgsmål frem.
Hvor kan man anbringe eller donere sit private jernbane billedsamling så den sikres for eftertiden?
Jeg har selv en samling af egne farve slides fra danske jernbaner optaget i tidsrummet 1974-1993, hvorefter jeg flyttede til udlandet. Det er ikke en stor samling vel en 1500 billeder hvoraf nogle også kan findes på Jernbanen. Derudover også mange fra udlandet primært damp fra Europa.
Min filosofi er at billeder skal deles. Hvis de gemmes være i en skuffe eller arkiv, hvorfor have billederne overhovedet?

Jeg har tidligere henvendt mig til Jernbanemuseet som ikke har svaret tilbage. Jeg tænker vel også at min beskedne samling med nyere billeder nok ikke har museets interesse.
Men hvor så?
Jeg er tilbageholdende med at donere mine billeder til DJK hvor jeg har indtrykket af at deres store samling kun bruges til egne kommercielle interesser.
Så er der den nye BaneBasen men den har ikke vist sin flyvefærdighed endnu.
Og som Jan også nævner er det ikke anbefalelsværdigt at donere til en privatperson hvor man ikke ved hvad der skier med samlingen.

Nogle kommentarer eller forslag?
Mvh Steen


Jeg er sikker på at "Banebasens" folk gerne vil hjælpe. Problemet er at der ikke er generel forståelse for billeder med udenlandske motiver og motover der ikke snævert har med jernbane at gøre. Dermed bliver samlinger delt op og dermed går det vigtigste arkivprincip om proveniens (herkomst/oprindelse) og sammenhæng i stykker. Det skal dog siges at uden initiativerne omkring Banebasen til bevaring var intet samlet sket for bevarelse af fotomateriale. Det er kommet langt og opbevaring, scanning og tilgængeliggørelse er også i proces. Man kan altid diskutere og kritisere, men generelt fungerer det på et helt andet niveau end man blot for ti år siden kunne forestille sig, inkl jernbanemuseet, som der er positiv kontakt med uden at det dermed er etableret egentligt samarbejde.

Hvad angår bevaring og sikring af det fotografiske materiale, så synes jeg, at det, at det er særdeles positivt nyt at erfare, at Banebasen ligesom Danmarks Jernbanemuseum bruger økonomiske midler på at ompakke sit billedmateriale til syrefri kuverter/lommer/kasser og på at langtidsopbevare materialerne i temperaturstyrede og brandsikre lokaler, så den ellers uundgåelige nedbrydning af billederne standses/bremses. Thumbs up for det!

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Martin Wilde, 7/4 2023, 15:58 (532 dage siden) @ Steen Larsen

Steen skrev:

Jeg er tilbageholdende med at donere mine billeder til DJK hvor jeg har indtrykket af at deres store samling kun bruges til egne kommercielle interesser.

Jeg kan fortælle, at vi på Togfløjtens redaktion aldrig har haft problem med at få stillet billeder fra DJK's arkiv til rådighed for artikler i Togfløjten.
Desuden er Dansk Jernbane-Klub jo ikke en kommerciel virksomhed men en forening.
Mvh.
Martin Wilde
Redaktør af Togfløjten
som udgives af Støtteforeningen KLK, der ikke er med i DJK-familien

Avatar

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Morten Flindt Larsen, København K, 7/4 2023, 17:17 (532 dage siden) @ Steen Larsen

Hej Jernbanens læsere

Det bringer et interessant spørgsmål frem.
Hvor kan man anbringe eller donere sit private jernbane billedsamling så den sikres for eftertiden?
Jeg har selv en samling af egne farve slides fra danske jernbaner optaget i tidsrummet 1974-1993, hvorefter jeg flyttede til udlandet. Det er ikke en stor samling vel en 1500 billeder hvoraf nogle også kan findes på Jernbanen. Derudover også mange fra udlandet primært damp fra Europa.
Min filosofi er at billeder skal deles. Hvis de gemmes være i en skuffe eller arkiv, hvorfor have billederne overhovedet?

Jeg har tidligere henvendt mig til Jernbanemuseet som ikke har svaret tilbage. Jeg tænker vel også at min beskedne samling med nyere billeder nok ikke har museets interesse.
Men hvor så?
Jeg er tilbageholdende med at donere mine billeder til DJK hvor jeg har indtrykket af at deres store samling kun bruges til egne kommercielle interesser.
Så er der den nye BaneBasen men den har ikke vist sin flyvefærdighed endnu.
Og som Jan også nævner er det ikke anbefalelsværdigt at donere til en privatperson hvor man ikke ved hvad der skier med samlingen.

Nogle kommentarer eller forslag?
Mvh Steen

Hej Steen,

Nyere og helt nye billeder kan bestemt have museets interesse, når det drejer sig om billeder fra de danske jernbaners daglige drift, også selv om det "kun" er ca. 1.500 stk. Museets billedportal jernbanekilder.dk er beregnet på "gode billeder i alle aldre".
Gitte Lundager, som er den ansvarlige for billedsamlingen, er også "gatekeeper" for indkomne henvendelser på https://info@jernbanemuseet.dk, er frygteligt ked af, at din henvendelse ikke er blevet besvaret. Er din henvendelse sendt til den rigtige e-mail-adresse og hvor længe er det siden?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Steen Larsen, Søborg DK, 7/4 2023, 18:26 (532 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej Morten

Mange tak for oplysningen.
Det er et par år siden jeg henvendte mig til museeet men med din reference vil jeg prøve igen.

Mvh
Steen

Avatar

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Morten Flindt Larsen, København K, 7/4 2023, 18:44 (532 dage siden) @ Steen Larsen

Hej Morten

Mange tak for oplysningen.
Det er et par år siden jeg henvendte mig til museeet men med din reference vil jeg prøve igen.

Mvh
Steen

Hej Steen,

Du skal være hjerteligt velkommen. :-) :-) :-)

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

PKL billeder - ØSJS eller HFHJ?

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 8/4 2023, 15:53 (531 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
ØSJS eller HFHJ (eller måske GDS)?

--
[image]

Avatar

PKL billeder - ØSJS eller HFHJ?

af Morten Flindt Larsen, København K, 8/4 2023, 16:02 (531 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
ØSJS eller HFHJ (eller måske GDS)?

Hillerød GDS, så vidt jeg kan se.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

PKL billeder - ØSJS eller HFHJ?

af K564, 8/4 2023, 16:15 (531 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej

Det er GDS M 3, M 4 eller M 5 i Hillerød.

Hilsner Keld

PKL billeder - GDS M 3 i Hillerød

af UTJ, 8/4 2023, 17:32 (531 dage siden) @ K564

M 3

--
ئۇلغىك

Avatar

PKJ billeder - HFHJ 1960

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 8/4 2023, 17:49 (531 dage siden) @ Tommy Nilsson

Her er 3 billeder fra en DJK tur på HFHJ den 18/9-60.

[image]
Hvilken vogn?


[image]
Hvilken vogn?


[image]
Hvor holder HFHJ SM 2?

--
[image]

PKJ billeder - HFHJ 1960

af UTJ, 8/4 2023, 18:06 (531 dage siden) @ Tommy Nilsson
redigeret af UTJ, 8/4 2023, 18:28

[image]
Hvilken vogn?

Mon ikke det er bogien på B 53


[image]
Hvilken vogn?

Kunne ligne P 250, P 250-252 havde iøvrigt aldrig haft skruebremse. Puffer minder om noget bygget omkring 1919-1920, formentlig hjul med støbte eger.

[image]
Hvor holder HFHJ SM 2?

Skævinge - udflugtstoget på vej mod Hillerød krydsede en skinnebus i Skævinge. Bussen er på vej mod Frederiksværk.

--
ئۇلغىك

PKJ billeder - HFHJ 1960

af K564, 8/4 2023, 18:25 (531 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
Hvor holder HFHJ SM 2?

Det kan vist kun være Skævinge.

Hilsner Keld

Avatar

Povl Kjær-Larsens billedsamling

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 6/5 2023, 14:58 (503 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der er både negativer, dias og papirbilleder i samlingen og mange af billederne har ret sparsomme oplysninger. Disse billeder vil derfor (traditionen tro) blive bragt her i forummet med håbet om, at den kollektive viden kan bringe flere oplysninger for dagen.
Når jeg er færdig med at scanne de billeder, jeg kan bruge, vil jeg gerne overdrage hele samlingen til andre, der kan/vil tage hånd om den. Der er sammenlagt 1 flyttekasse fordelt på 2 halve kasser. Hvem er interesseret?

Det kan oplyses, at Povl Kjær-Larsens billedsamling efter endt scanning, nu er overdraget til Banebasen.

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak