Göteborg 1967 - Sporvogne

af Niels Munch, 30/3 2023, 18:34 (614 dage siden) @ Peter Andersen

Spændende billeder, Peter. I har været i Göteborg få måneder før overgangen til højretrafik pr. 03.09.1967.

Vogn 208 er en såkaldt M7 "Långedragsvagn", som er bevaret som museumsvogn på Ringlinjen, se: https://www.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/vagn.php?vagn_id=110 .

Vogn 129 er en "M 5", også bevaret som museumsvogn hos Ringlinjen, se: https://www.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/vagn.php?vagn_id=105 .

Motorvogn M5 198 var en bivogn, der blev ombygget til motorvogn, og siden til bivogn igen: https://www.ringlinien.org/sv/vagnhallen/bevarade-spaarvagnar/s2-248/ .

Motorvogn 765 er en M28 af serien M28 nr 701-770, se: https://www.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/typ.php?typ_id=145 .

Vogn 507 er en åben bivogn: https://www.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/vagn.php?vagn_id=119 - og 9061 var én af flere grusvogne indkøbt fra Stockholm: https://www.jvmv2.se/forum/index.php/index.php?id=199598 .

Hvor i Göteborg, du har optaget billederne, aner jeg ikke.

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak