Der er et referat af turen til Göteborg i Bytrafik 4/1967, s. 68-71 af en anonym forfatter. Her står der (med udeladelse af foredrag og personalia):
"Søndag den 28. maj gik turen til Göteborg, hvor der var lejlighed til at bese den moderne sporvej. (...) Første punkt på programmet var et meget interessant foredrag om de arbejder, GS har udført og til stadighed udfører for at tilpasse sporvognsdriften de stadig skiftende forhold. (...) Efter foredraget var der rundvisning i remise og værksted på Stampgatan. Udenfor remisen holdt "Långedragsvogn" nr. 208 parat til at køre os gennem byen til Saltholmen. (...) På Saltholmen var museumsmateriellet trukket frem til fotografering. Herefter kørte vi til Långedrag, hvor GS var vært ved en middag. (...)
Fra Långedrag kørte vognen ind til byen - nærmere betegnet til remisen Majorna, hvor der var lejlighed til at bese arbejdsvogne og prøve en tur i åben bivogn rundt om remisen. Her holdt 198 + 334 klar til at bringe os ud på en del af sporvejsnettet. Afsted gik det gennem tunneller og over broer til Tynnered, hvor der i øvrigt aldrig har kørt gamle vogne, da linien er åbnet så sent som 1966. Fra Tynnered tilbage til byen efter besøg i et par sløjfer ved Frölunda. Siden fortsattes over Götaälvbroen og ud ad linie 5's rute. Helt ud nåede vi og ikke; tiden var efterhånden fremskreden, og vi måtte skynde os tilbage til Centralstationen, hvor vi tog afsked med GS."
Artiklen er ledsaget af et par tegninger af John Lundgren af hhv. nr. 208 og af nr. 198 + 334 på vej til Tynnered. Den sidste forestiller vogntoget på samme sted som på Peter Andersens sidste billede.
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen