Holland Skandinavien Express, 1947
Kære Svend og alle i andre læsere.
Det var dog nogle skønne billeder, gad man kunne se/læse resten (restriktioner?)
Selvfølgelig afstedkommer sådanne billeder spørgsmål, her om mit p.t. mest beskæftige sig med, nemlig litra Ec (o).
At nogle vogne har haft tyske og/eller svenske slutsignalholdere, svenske varmekoblinger, afdeling for postrum (3 stk.), gangbrædder på taget og stiger på den ene endegavl fremgår af Tillæg til DRM I 1933/1941. Også hvornår afmonterede og ændrede til f.eks. Eco.
Det er helt nyt for mig at se et billede af en Ec vogn i udlandet, her Holland. Og her komme så spørgsmålet.
Var disse vogne til udlandet - med selvfølgelig det godkendte tekniske udstyr som slutsignalholdere - RIC mærkede??? Kan ikke se det fremgår af DRM. Ligeledes har jeg heller ikke set et billede af en RIC-mærket vogn (beskriftning og RIC i en raster).
Er der nogen der ligger inde med informationer om dette??
bedste hilsener
Steff
NB: Eller var udenlandske slutsignalholdere mv. = automatisk RIC mærkning?????