Postkort fra Tyskland (9+9 scan)
Jeg har netop købt nogle "nye" postkort til samlingen, i lottet var disse tyske postkort.
Jeg har ingen oplysninger om motiverne, udover hvad som står på bagsiden.
--
Med venlig hilsen
Thomas Rithmester
Jeg har netop købt nogle "nye" postkort til samlingen, i lottet var disse tyske postkort.
Jeg har ingen oplysninger om motiverne, udover hvad som står på bagsiden.
--
Med venlig hilsen
Thomas Rithmester
Tak for skønne billeder ✌️
Det første korts motiv er ved Rhinen (selve Rhinen anes i højre side på kortet.)
Jeg mener, at kunne huske, at den navnkundige Pit-Peg lavede byggetegninger af posten i en af hans skitsebøger.
--
Med venlig hilsen
Henrik
Kære Thomas,
Tillykke med købet. 1. foto er med "Blockstelle Kammerech" jf. dette "bevisfoto": https://pictures.abebooks.com/inventory/30060486480.jpg .
Stedet findes desværre ikke i www.stellwerke.de . Det lå på Linke Rheinstrecke.
Bedste hilsener
Niels
Billede #5 - Jeg mener at Lastbil kunne være en Büssing LS 11
Billede #6 - Jeg mener at havde set dette motiv før?
Der var en ligende billede af samme vogn
https://www.stern.de/reise/deutschland/bundesbahn-geramond_31606896-31606828.html
Autotransportvognen er en DB DPw4ümg. Stationen er Niedernhausen im Taunus:
Auch in der BD Frankfurt wurde Ende der 1950er Jahre nach einem geeigneten Standort für eine Autoreisezugverladung gesucht. Weiterhin sollte für das neue DB-Produkt geworben werden. So wurde im Bahnhof Niedernhausen im Taunus der Presse die Möglichkeit der Autoverladung vorgestellt, die Fa. Opel aus Rüsselsheim half dabei mit einigen neuen Exemplaren werbewirksam mit. Die V 80 an der Zugspitze fand keine Beachtung, so blieb ihre Nummer bis heute im Verborgenen. (1959) Foto: Reinhold Palm. https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie .
Bedste hilsener
Niels
billede 2 Mercedes 312
billede 5 snarere en Henschel - jeg synes man kan se stjernen
mvh steen
billede 5 snarere en Henschel - jeg synes man kan se stjernen
Durch Sattelschlepper von Schiene zur Straße.
Ja, det er en Henschel (HS 145 TS):
DB Werbefoto.
Når selve sættevognen er manøvreret ind på jernbanevognen og står "på egne ben", kan trækkeren køres fri - ligesom sættevognens agterbogie fjernes manuelt. Trækker og bogie kobles sammen, und auf Wiedersehen.
I øvrigt stammer Thomas' postkort tilsyneladende fra en større serie med 33 motiver, udgivet af Bundesbahn-Werbeamt via BD Karlsruhe, se: http://www.blechundguss.ch/intern_infos00.html .
M.v.h.
Niels
Tak for alle bidrag indtil videre, der er jo meget spændende blandt de links som Niels Munk har gravet frem
Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har gjort meget i dem. De kom med posten i dag og røg direkte gennem scanneren
--
Med venlig hilsen
Thomas Rithmester
Lidt interessant koncept. Jeg kan se de første skridt på vej mod veksellad, der blev udbredt i 70'erne. Mon det fik nogen større udbredelse?
mvh
-ivar