DSB lastbil i Odense 1994
Sidelæssere er til bundløft med kæder, den type var sjælden ved DSB, mest almindelige type var til topløft med løfteåg. Ud fra containerne med betonelementer kunne det være fra Jysk Betons fabrik i Kolding eller Skive.
Sidelæssere er til bundløft med kæder, den type var sjælden ved DSB, mest almindelige type var til topløft med løfteåg. Ud fra containerne med betonelementer kunne det være fra Jysk Betons fabrik i Kolding eller Skive.
Hele emnet:
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder
Tre fatale fejl: Derfor sank gigantisk yacht på få minutter
Karteldannelse på europæiske jernbaner: Vestager svinger bødehammeren
Fik debut i ‘78: Nu kan vesttysk dieseltog få comeback på danske skinner
I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.
Læs mere