Sabotage
Go´aften
Jeg kan ikke sige mig helt fri for, at mange af de informationer, der blev indsamlet vedr. jernbanerne under den kolde krig, nok til dels var genbrug. Oprindeligt blev disse nemlig indsamlede af de tyske besættelsesmyndigheder under krigen og til en vis grad allerede før.
Da krigslykken vendte for tyskerne under krigen (ca. 1943), blev der nemlig udarbejdet den såkaldte "STRECKENBEHELFE". Denne indeholdt længdeprofiler for alle strækninger med yderligere informationer om vand- og kulstationer, overhalingsspor o.s.v.
Bedste hilsener
Steffen Dresler
NB: A pro pos om materiellet fra Esbjerg er landevejs- eller jernbanetransport eller en kombination heraf er i princippet aldeles uvedkommende. Danske jernbanefotografer og danske hjemmesider behøver vel ikke at hjælpe repræsentanterne for en fremmed magt med at indhente gratis informationer med billedkonfirmation.
Så BÅDE fotografer og webmaster bør tænke sig om hvad man bringer i sin iver for at være en rigtig jernbaneentusiast!! Det er sku alvor denne gang og ikke køretøjer på vej til en øvelse i Bergen Hohne.