MH 330
Der vises jævnligt billeder af lokomotiver, som af den ene eller anden grund er ”kommet til skade” ved uheld og ulykker. Selv om det ofte kan se fatalt ud, bliver lokomotiverne repareret og genindsat i driften. De er åbenbart solidt byggede.
I min søgning efter noget andet, kom jeg forbi disse to billeder, som viser en MH, der har lagt sig på siden i Fredericia om morgenen den 22. juni 1977 med et træk godsvogne. Træls, men den burde vel kunne rejses op igen.
Der må nok alligevel være gået noget i stykker, for i Tommys base står der
MH 330 blev udrangeret som en af de første MH, kun 332 (brændt), 360 (Uheld) og 388 (brændt) forsvandt tidligere.
Var den virkelig så dårlig, eller havde DSB blot så mange, at de bare kunne smide væk og spare en reparation? Og hvorfor stod den mon på depotsporet i 6 år, før den blev ophugget? Udvinding af reservedele?
Der skulle stå noget om uheldet i Fredericia Dagblad, men det har jeg ikke adgang til.
--
mvh
Lars