MH 330

af Lars, 10/1 2023, 15:20 (619 dage siden)

Der vises jævnligt billeder af lokomotiver, som af den ene eller anden grund er ”kommet til skade” ved uheld og ulykker. Selv om det ofte kan se fatalt ud, bliver lokomotiverne repareret og genindsat i driften. De er åbenbart solidt byggede.

I min søgning efter noget andet, kom jeg forbi disse to billeder, som viser en MH, der har lagt sig på siden i Fredericia om morgenen den 22. juni 1977 med et træk godsvogne. Træls, men den burde vel kunne rejses op igen.

[image]

https://arkiv.dk/vis/1388423

[image]

https://arkiv.dk/vis/1388424


Der må nok alligevel være gået noget i stykker, for i Tommys base står der


[image]


MH 330 blev udrangeret som en af de første MH, kun 332 (brændt), 360 (Uheld) og 388 (brændt) forsvandt tidligere.

Var den virkelig så dårlig, eller havde DSB blot så mange, at de bare kunne smide væk og spare en reparation? Og hvorfor stod den mon på depotsporet i 6 år, før den blev ophugget? Udvinding af reservedele?

Der skulle stå noget om uheldet i Fredericia Dagblad, men det har jeg ikke adgang til.

--
mvh
Lars

Avatar

MH 330

af Morten Flindt Larsen, København K, 10/1 2023, 15:35 (619 dage siden) @ Lars

Var der ikke noget om, at DSB så småt havde nye rangerlokomotiver i tankerne i 1977?

Indvinding af reservedele kunne forlænge et henstillet lokomotivs "liv" betragteligt, ligesom i dag.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

MH 330

af Ole Dinesen ⌂ @, 10/1 2023, 19:21 (619 dage siden) @ Lars


Der skulle stå noget om uheldet i Fredericia Dagblad, men det har jeg ikke adgang til.

[image]

MH 330

af Lars, 10/1 2023, 19:50 (619 dage siden) @ Ole Dinesen


Der skulle stå noget om uheldet i Fredericia Dagblad, men det har jeg ikke adgang til.


[image]

Takker. 50 vogne - det var åbenbart ikke et helt lille godstræk.

--
mvh
Lars

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak