Ugens Triangel - VLTJ M 2" (3 fotos)
Hej!
Det kunne være et meget interessant emne; hvilken motor der lå i hvad,
på et bestemt tidspunkt!!!!
Tidligere tiders olie var absolut ikke på høje med dagens! og motorkvaliteten
heller ikke! Der var i Danmark mange motorrenoveringsvirksomheder, idag
næsten ingen!!
Det var en gylden regel, at en motor var helt slidt op efter 100.000 km!
idag holder den køretøjets levetids!!! lige minus Lokalbanens LINT!!!!
Vedr. VLTJ fik de i 1956 begge 120Hk Continental motorer fra M2 på ØSJS;
om de er brugt koplette, eller kun som reservedele, aner jeg ikke noget om!
og heller ikke i hvad?
Men det er dokumenteret via en timeseddel fra en ansat på værkstedet!
Om VLTJ M1 fik dieselmotor i 1963 stiller jeg mig meget tvivlende overfor!
men derfor kan man godt have byttet benzinmotor i 1962!!! selvom den gik ud af brug
kort tid efter! Jeg tror der er tale om en forveksling med ny M2!
NPMB M8 fik da også byttet motor i 1958 og gik ud af brug sommeren 1959!!!
der var tale om en hovedrepareret fra DSBs lager!!!
så det var meget normalt!!
Men lad høre" Hvilen Motor"
Med venlig hilsen
Thyge