Hej.
Bortset fra, at andet byggenummer har været angivet, og der har været troet på kedelnumre i stedet for byggenumre, er O&K 5422/1912 nok sandsynlig.
Også jeg har A. Kemp som modtager. Eilertsen har foreslået Kemp som agent. Men selv om han også har brugt det og måske var entreprenør, er lokomotivet meget hurtigt kommet til Danmark. Den tyske entreprenørfirma Greiner & Hartung bød nemlig på mergelarbejder i Danmark og fik dem. Det drejede sig om Brørup og Omegns Mergelselskab og Linknud og Omegns Mergelselskab. Begge selskaber havde samme entreprenør og samme lejer. Brørup må ikke forveksles med det samtidig Vejen - Brørup-selskab, der også merglede med tysk entreprenør, men fra Nordslesvig. G&H må have købt lokomotivet af Kemp og således allerede 1913 slæbt med til Danmark. G&H rejste hjem ved krigsudbruddet i 1914, men deres lokomotiv solgtes her, og således blev det helt dansk.
Mvh. BH.