3 GDS diesellok
Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede.
Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede.
Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede.
Det ene synes inspireret af SKRJ's 'DAVID'.
Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede.
Er det ikke et billede af to halve og et helt = 2 dieselloks????
Mvh
Jan-Eddie
Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede.
Ligner revision af GDS L2. Den har fået nye “dæk” og kobberstænger samt hjul ser nymalede ud eller så er de blevet gjort rene.
Mvh Jørgen
Hej
Måske efter reparation af skader fra uheldet i 1973.
Rasmus
Nu havde GDS altså kun 2 Dieselloks! L1 og L2. Det er et adskilt L2 vi ser skubbet af L1. Det kunne meget vel, som du siger Rasmus, stamme fra reparationen efter vælteulykken ved Mårum 1973. Man synes at ane en bule på motorkassen på L2. Da L1 har sine oprindelige ovale banerømmere må det også være taget inden L1 fik den grimme sneplov monteret. Den pyntede ikke ligefrem på det smukke lokomotiv. Jeg gætter på billedet er taget på remiseområdet i Hillerød. L2 havde som sine "halvsøstre" hos HFHJ en del problemer med sin hydrauliske gearkasse. I 1980erne, da reparationer foregik ved centralværkstedet i Hundested, så man ofte L2 stå skilt ad i Hundested når hydraulikken drillede. Det gjorde den tit og i 1988 blev det endelig opgivet at få den køreklar igen. Godt for GDS at de havde den driftsklare L1! Senere blev den sammen med omtalte "halvsøstre" solgt tilbage til MaK i Kiel, men det er en helt anden historie.
Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.
Læs mereDen europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder