Nu havde GDS altså kun 2 Dieselloks! L1 og L2. Det er et adskilt L2 vi ser skubbet af L1. Det kunne meget vel, som du siger Rasmus, stamme fra reparationen efter vælteulykken ved Mårum 1973. Man synes at ane en bule på motorkassen på L2. Da L1 har sine oprindelige ovale banerømmere må det også være taget inden L1 fik den grimme sneplov monteret. Den pyntede ikke ligefrem på det smukke lokomotiv. Jeg gætter på billedet er taget på remiseområdet i Hillerød. L2 havde som sine "halvsøstre" hos HFHJ en del problemer med sin hydrauliske gearkasse. I 1980erne, da reparationer foregik ved centralværkstedet i Hundested, så man ofte L2 stå skilt ad i Hundested når hydraulikken drillede. Det gjorde den tit og i 1988 blev det endelig opgivet at få den køreklar igen. Godt for GDS at de havde den driftsklare L1! Senere blev den sammen med omtalte "halvsøstre" solgt tilbage til MaK i Kiel, men det er en helt anden historie.