Avatar

3 GDS diesellok

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 6/8 2022, 15:06 (832 dage siden)

Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede. ;-)

[image]

Avatar

3 GDS diesellok

af Morten Flindt Larsen, København K, 6/8 2022, 15:15 (832 dage siden) @ Tommy Nilsson

Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede. ;-)

[image]

Det ene synes inspireret af SKRJ's 'DAVID'. :-) :-) :-)

3 GDS diesellok

af Jan-Eddie Mathiasen @, Odense, 6/8 2022, 17:07 (832 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede. ;-)

[image]

Er det ikke et billede af to halve og et helt = 2 dieselloks????

Mvh
Jan-Eddie

Avatar

3 GDS diesellok

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 6/8 2022, 18:02 (832 dage siden) @ Tommy Nilsson

Her er et sjældent billede af 3 GDS diesellok på samme billede. ;-)

[image]

Ligner revision af GDS L2. Den har fået nye “dæk” og kobberstænger samt hjul ser nymalede ud eller så er de blevet gjort rene. :-D

Mvh Jørgen

3 GDS diesellok

af Rasmus, 11/8 2022, 08:36 (827 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Hej
Måske efter reparation af skader fra uheldet i 1973.
Rasmus

3 GDS diesellok

af Ole Wedel Nielsen, 14/8 2022, 11:00 (824 dage siden) @ Rasmus

Nu havde GDS altså kun 2 Dieselloks! L1 og L2. Det er et adskilt L2 vi ser skubbet af L1. Det kunne meget vel, som du siger Rasmus, stamme fra reparationen efter vælteulykken ved Mårum 1973. Man synes at ane en bule på motorkassen på L2. Da L1 har sine oprindelige ovale banerømmere må det også være taget inden L1 fik den grimme sneplov monteret. Den pyntede ikke ligefrem på det smukke lokomotiv. Jeg gætter på billedet er taget på remiseområdet i Hillerød. L2 havde som sine "halvsøstre" hos HFHJ en del problemer med sin hydrauliske gearkasse. I 1980erne, da reparationer foregik ved centralværkstedet i Hundested, så man ofte L2 stå skilt ad i Hundested når hydraulikken drillede. Det gjorde den tit og i 1988 blev det endelig opgivet at få den køreklar igen. Godt for GDS at de havde den driftsklare L1! Senere blev den sammen med omtalte "halvsøstre" solgt tilbage til MaK i Kiel, men det er en helt anden historie.

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak