Orehoved havn er ikke aktuel her, da havnen dér kun kunne rumme færger og færgelejer.
Jeg foreslår Gedser. En sporplan fra 1907 viser en læmole øst for færgehavnen og god plads til alskens små og store både i bassinet øst for den oprindelige hovedbygning fra 1886. BF 532 holder på perronsporet ud for den oprindelige hovedbygning, og det passer med den transversal, der kan ses bag BF-vognen. Ballasten ser noget rodet ud - skyldes det, at trafikken fra 1903 blev flyttet over til den nye ekspeditionsbygning ved færgelejerne?
Morten - kan du finde sporplanen fra 1907?
Molen med stationsbygningen fra 1886 ligger ca. nord-syd, og solen stilling på billedet svarer til tidlig eftermiddag.
Kupéen mellem bremsekupéen og II kl. kupéen med den åbne dør har ingen klassebetegnelse. Det passer med, at netop den III kl. kupé var indrettet som akkumulatorrum for anlægget til togbelysning. Den velklædte dame træder ud af en II kl. rygerkupé ifølge skiltningen. Det hele ligner et opstillet billede til et modeblad.
Venlig hilsen
Jens
Hej Jens,
Så blev Orehoved "skudt ned". Tak, Jens.
Tanken om Gedser er tidligere strejfet mig pga. den lampe, som man kan se bunden af i overkanten af Kurts foto. Den mindede mig om lamperne, der hang under perrontaget på den gamle stationsbygning.
Sporplanen fra 1907 er desværre ikke tilgængelig for mig pt., hvis du sigter til DJM. Her må stedidentifikation af fotografier foregå uden den slags hjælpemidler.
Modebladet kan jeg heller ikke hjælpe med. Dog ved jeg, at de danske blade på det tidspunkt langt fra var så sofistikerede overhovedet.