Remisen i Fredensborg
Remisen i Fredensborg er i kraftigt forfald - Nu er dørene også brækket op.
Remisen i Fredensborg er i kraftigt forfald - Nu er dørene også brækket op.
Remisen i Fredensborg er i kraftigt forfald - Nu er dørene også brækket op.
Det er ikke helt ligetil at finde ud af, hvem der ejer bygningen .... eller om den er udlejet til nogen.
I hvert fald burde der komme nogen* forbi og sømme porten fast.
* DSB, Lokaltog, Banedanmark ........eller ??
Det er ikke helt ligetil at finde ud af, hvem der ejer bygningen .... eller om den er udlejet til nogen.
I hvert fald burde der komme nogen* forbi og sømme porten fast.* DSB, Lokaltog, Banedanmark ........eller ??
NSJK har vist haft den lejet på et tidspunkt, men de er tydeligvis rykket ud. Jeg kunne nu godt være interesseret i den postvogn til perrontraktorer der ses på det ene billede.
Remisen i Fredensborg er i kraftigt forfald - Nu er dørene også brækket op.
Det er ikke helt ligetil at finde ud af, hvem der ejer bygningen .... eller om den er udlejet til nogen.
Jf. mine oplysninger er DSB Ejendomme ejer. De ejer matr.nr. 78c hvorpå bygningen er beliggende. Jeg har ingen aktuel viden om evt. lejemål.
M.v.h.
Niels
Det er korrekt at NSJV har lejet remisen, men har rømmet den på grund af hærværk mm. Remisen er i øvrigt i dårlig stand, og den har nogle sætningsskader.
Som fordybning til det Peter er sagt:
De lokale ungdom har desværre ikke været særlige nemt at håndtere med. Flere gang har KSB Cc2, som var opbevaret i remisen, kommet tæt på at blive brændt. Flere gang besøgt vi at hold remisen lukket uden held. Det blev derfor træffet beslutning at vi skule ud af vores aftale med DSB ejendom og at KSB Cc2 skule flyttes til Græsted. Vi er ikke kommet fri af vores lejemåle endnu da vi skal rydde forpladsen op fra alle spor materiale, dog NSJK's epok i Fredensborg er tæt på at være slut.
Desværre ser det ikke helt positiv for remisen, da den har flere forsættelses skader ved porten og bag bygning. Jeg tror ikke at DSB ejendom er særlige intresseret i at gøre noget ved den ellers flot remise.
Så blev den futtet af....
https://localeyes.dk/97570-44-paasat-brand-paa-fredensborg-station/
https://www.netavisen.nu/paasat-brand-paa-fredensborg-stations-omraade/
Suk! Så er det definitivt slut med at køre overnattende særtog med konger og kejsere. Disse mænds gerning er til ende.
Kongetogspersonale under afslappede former i 1892. Avisen, der læses, er "Dagens Nyheder".
Et udsmykket kongeligt særtog holder på stationen i 1891. Oprangering: DSB FS + DSB S Rb 392 + DSB Ra + DSB S Rb 391.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Tja, når ingen passer på det, der har været problemer med uindbudte rødder før og det åbenbart ingen hverken jernbanemæssig eller anden bevaringsværdig værdi har, så er en opgave løst. Måske ikke helt så tilsigtet, men alligevel. Skidtet er væk!
Det positive, Tommy fik taget billeder ude som inde og det er jo godt sammenholdt med tegninger.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Tja, når ingen passer på det, der har været problemer med uindbudte rødder før og det åbenbart ingen hverken jernbanemæssig eller anden bevaringsværdig værdi har, så er en opgave løst. Måske ikke helt så tilsigtet, men alligevel. Skidtet er væk!
Det positive, Tommy fik taget billeder ude som inde og det er jo godt sammenholdt med tegninger.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Bestemt! Og ydermere positivt at Tommy er en god fotograf, der kan tage teknisk gode billeder.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
Læs mere