Borg billeder - FJ
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5.
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5.
Hej Tommy
Billede 1: Stubsporskifte/slæbesporskifte 785 mm sporvidde.
Billede 2-5: FJ IV.
Mvh
Carsten
Billede 3.
Vognen efter lokomotivet har yderligt liggende vanger og åben endeperron. Det kan så være LJ CA 16, der i 1969 kom til DJK.
M.v.h.
Niels
Billede 5.
Mellemvognen er den ombyggede kalkvogn (Z 509504) fra Harkort, som i 1970 blev afløst af en ex Gklm-vogn fra DSB.
M.v.h.
Niels
Billede 5.
Mellemvognen er den ombyggede kalkvogn (Z 509504) fra Harkort, som i 1970 blev afløst af en ex Gklm-vogn fra DSB.M.v.h.
Niels
Er det mon denne her med brædderne udskiftet med jernplade? Og havde den et litra og nummer ud over det gamle fra kalkvognen? Fotoet kendes fra "Buch og Gomard" og må være fra ca. 1930.
Billede 5.
Mellemvognen er den ombyggede kalkvogn (Z 509504) fra Harkort, som i 1970 blev afløst af en ex Gklm-vogn fra DSB.M.v.h.
Niels
Var banen ikke smalsporet?
Blev Gklm-vognen så opbygget til smalspor?
De 2 vogne er 2 forskellige, og spørgsmålet om "træ-mellemvognens" identitet blev rejst *her*.
M.v.h.
Niels
Var banen ikke smalsporet?
Blev Gklm-vognen så opbygget til smalspor?
Jo.
Nej. Z-kalk- samt mellemvogne var normalsporede som FJs personvogne.
Læs om Faxe Jernbanes vogne m.v. her: https://www.jernbanen.dk/artikler.php?artno=45 .
M.v.h.
Niels
De 2 vogne er 2 forskellige, og spørgsmålet om "træ-mellemvognens" identitet blev rejst *her*.
M.v.h.
Niels
Åh tak, Niels. Den var røget under radaren hos mig.
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder
Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.
Læs mere