HTJ Blandede bolsjer 1975 & 1983
Hej Jernbanens laesere
Her er en pose blandede bolsjer med HTJ materiel. Der er ingen speciel roed traad
HTJ 41, et af de smaa firkantede Fricsh lokomotiver fra 1934 var erhvervet fra FFJ i 1969. Den beholdt sin FFJ bemaling og nummer ML 1209 indtil den blev ophugget i 1978.
Her er den i Nykoebing Sj. 1975 hvor den i en periode koerte godstog paa OHJ fra Nykoebing til Holbaek.
Her er HTJ 41 med godstoget fra Nykoebing ved Asnaes 1975.
Triangel vognen HTJ M12 (Triangel 1930) I Ruds Vedby 1983. Vognen eksisterer idag hos DJK.
OHJ og HTJ materiel blev brugt paa begge baner. Her er HTJ Cs 40 (Carlsson 1951, ex TGOJ UBFos 111) paa Hoejby St en vinterdag 1974. Den blev senere ophugget i 1980.
HTJ S 44 og OHJ Cs 228 (ex TGOJ UBfos 110) er her paa "hjemmebane" i Toelloese 1976. Historien omkring HTJ Cs 40 og OHJ CS 228 er noget forvirrende. Hvis jeg forstaar det korrekt har der vaeret to vogne med den samme litrering - Begge baade som Cs 40 og Cs 228! En vogn blev koebt fra TGOJ UBFos 110 af HTJ i 1964 og litreret HTJ Cs 40 og en anden koebt ogsaa 1964 fra TGOJ UBFos 111 af OHJ og litreret OHJ Cs 228. Her maa man holde tungen lige i munden - Cs 40 blev solgt til OHJ i 1967 og litreret Cs 228 og OHJs Cs 228 samtidigt solgt til HTJ og litreret Cs 40. Viola - status quo! OHJ Cs 228 (ex TGOJ UBFos 110) blev skrottet i 1983 og HTJ Cs 40 (ex TGOJ UBFps 111) i 1980. Puhaa..
HTJ S 44 (KVAB 1953, ex SJ YBo6 858, til HTJ S 44 1972) her ved Kulby 1983. HTJ S 44 blev udrangeret 1985.
HTJ S 27 (Carlsson 1951, ex TGOJ YBos 53, til HTJ S 27 1962) den foerste "daddelaeske" fra Sverige til Danmark, ses her henstillet i Toelloese 1983. Vognen havde en noget blakket alderdom. Den blev solgt i 1976 til HHJ (YBM 26) og videre i 1978 til OSJS (S 27). Den Blev solgt til DJK i 1982 og igen videre til Sverige i 1986 hvor den formodes senere at vaere ophugget. Kan mon nogen af Jernbanens laesere bekraefte vognens skaebne?
HTJ S 44 ved Kulby 1983.
HTJ S 47 (ASJL 1954, ex SJ YBo6 1037, til HTJ S 47 1980) ved Havrebjerg 1983. Vognen blev solgt i 1995 til Nora Bergslags Vereran Jernbane hvor den stadig eksisterer.
Til sidst et par Lynette billeder. Her er Ym 51 (Uerdingen 1975) ved Kulby 1983.
HTJ Ym 52 (Uerdingen 1975) ved Havrebjerg 1983.