F 486 - Randers Produkthandel
En læser mener, at dette billede er fra Randers Produkthandel, men det firmanavn findes ikke ifølge Google. Kender nogen det rigtige sted og firmanavn?
En læser mener, at dette billede er fra Randers Produkthandel, men det firmanavn findes ikke ifølge Google. Kender nogen det rigtige sted og firmanavn?
En læser mener, at dette billede er fra Randers Produkthandel, men det firmanavn findes ikke ifølge Google. Kender nogen det rigtige sted og firmanavn?
Der ses en Vilh. Nellemann bygning i baggrunden, så måske er det Århus/Viby J.
En læser mener, at dette billede er fra Randers Produkthandel, men det firmanavn findes ikke ifølge Google. Kender nogen det rigtige sted og firmanavn?
Der ses en Vilh. Nellemann bygning i baggrunden, så måske er det Århus/Viby J.
Er Nellemann-bygningen ikke denne:
Automobilforretning Vilh. Nellemann A/S i Hospitalsgade. Der holder en masse traktorer op ad gaden. Dateringsnote: 1950-1970.
Fotograf: Ukendt. Randers Stadsarkiv - B2008206.
M.v.h.
Niels
Vilh. Nellemann producerede knallerter i Randers under mærket Skylon.
Min Skylon Sprinter er bygget i Randers 1958
Det er sikkert Produkthandler Chr. Løgstrup, som har ophugget en jernbanemateriel.
Udsnit KB-luft (Sylvest B02426_031c)
Mon ikke det er på sporet, hvor vi ser de åbne godsvogne - en naboparcel til Randers Svineslagteri
Udsnit KB-luft (Sylvest B02426_031c)
Mon ikke det er på sporet, hvor vi ser de åbne godsvogne - en naboparcel til Randers Svineslagteri
Der kan vist ikke være tvivl om, at det er et rigtige sted. Luftbilledet er fra 1957, men bygningerne i baggrunden passer fint.
Ophuggers skrotbunke kan også ses nede ved sporet.
Bygningen bag ESSO skiltet er Spritfabrikkernes Gær Fabrik i Randers.
Jeg kan godt huske pladsen og F-maskinen - indehaver hed Boje.
Tak for alle svar. Hvornår blev maskinen endeligt ophugget? Der findes et billede fra 1972 af maskinen.
Området i Randers 1974 set fra broen.
F 486 kom til Næstved i 1963 og rangerede der frem til september 1965. I forbindelse med leveringen af MH 401-420 blev F 486 hensat i Næstved 30/10 1965 og henstod der i hvert fald frem til udrangeringen 12/12 1968.
Solgt til Jørgen Boje, Randers 24/11 1970 og afsendt 16/12 1970.
M v h
Georg
Hej, er der nogen der kan vise hvor i Randers vi præcist er? Har ledt og ledt på Kraks luftkort fra 1956, men kan ikke finde lokationen??
Hej, er der nogen der kan vise hvor i Randers vi præcist er? Har ledt og ledt på Kraks luftkort fra 1956, men kan ikke finde lokationen??
Hejsa
Randers Regnskov ligger på lidt af området.
Hej, er der nogen der kan vise hvor i Randers vi præcist er? Har ledt og ledt på Kraks luftkort fra 1956, men kan ikke finde lokationen??
Klik på linket under UTJs luftfoto.
M.v.h.
Niels
Jeg kan godt huske pladsen og F-maskinen - indehaver hed Boje.
Et opslag i Kraks Vejviser 1971 siger:
"Randers Produkt v. Jørgen Boje, Randers".
Det må så være firmaets navn. J. Boje var indehaveren.
Jeg kan godt huske pladsen og F-maskinen - indehaver hed Boje.
Et opslag i Kraks Vejviser 1971 siger:"Randers Produkt v. Jørgen Boje, Randers".
Det må så være firmaets navn. J. Boje var indehaveren.
Yderligere giver et opslags i "Samling af anmeldelser til handelsregistrene", 1962 Nr. 6 denne oplysning om firmaets start:
Gad vide, hvad den gode mand og hans muntre svende ellers har ophugget af lokomotiver og andet jernbanemateriel i 1960'erne og 70'erne.
Nellemann-bygninger ligger på hjørnet af Hospitalsgade.
mvh
-ivar
Nellemann-bygninger ligger på hjørnet af Hospitalsgade.
..... som den gode spørger også kunne erfare her, hvor der oven i købet er et indbygget link til "Hospitalsgade" på Krak.
Tusind tak :) jeg er oplyst!
Veterankørslen var i forbindelse med postjubilæum i Randers. Det er F 663 der er trækkraften.
M v h
Georg
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder