1. klasse på Lollandsbanen
Hejsa,
Kan nogen mon lure hvilket litra, nummer og årstal nedenstående foto er fra?
Hejsa,
Kan nogen mon lure hvilket litra, nummer og årstal nedenstående foto er fra?
Der findes en tegning fra 1942 (Scandia 27765) der viser en modernisering af 1 kl kupé til Lollandsbanen. Der var tre vogne BC 3, 17 og 18 som havde 1. kl kupeer som kunne være blevet moderniserede. Efter ordrelisten (PTN) blev to vogne (BC 3 og BC 17) moderniseret i 1. kl-afdelingerne i 1947.
De toakslede vogne med 1. kl blev ikke moderniseret indvendigt. Andre må gerne modsige mig.
Jeg tror ikke man kan komme tættere på en dato og hvilke vogne der er tale om. Men det lyse mahognifiner indrammet af mørke mahognilister passer med tg 27765, idet dog billedet viser genbrug af bagagenettene.
Og hvor billedet er taget?
Der er bagenden af en tender? til venstre, en remise bagved og byhuse i baggrunden.
Mine øjne ser en to-personers sofa til venstre, det synes lidt usædvanligt. Kan det bruges til noget?
mvh
-ivar
Og hvor billedet er taget?
Der er bagenden af en tender? til venstre, en remise bagved og byhuse i baggrunden.
Jeg vil lægge et bedre udsnit op onsdag. Zzzzzzzzz herfra.....
Og hvor billedet er taget?
Der er bagenden af en tender? til venstre, en remise bagved og byhuse i baggrunden.
Jeg vil lægge et bedre udsnit op onsdag. Zzzzzzzzz herfra.....
Godmorgen
Det kunne da godt være Nykøbing Fl. med remiseporte og en P-/R-tender.
Keld Haandbæk
I 1966 så det indre af LJ Bc 17 således ud:
Her en 1. kl. kupé i Bc 17 10. august 1966 (JBP).
Her sidegangen ud for 1. klasse set ned mod sidegangen ud for fællesklasse. 10. august 1966 (JBP)
- og for fuldstændighedens skyld en fællesklassekupé i Bc 17, også 10. august 1966 (JBP).
Niels Krøyer inspicerede Bc 3 den 12. marts 1967. På dette foto fra en 1. kl. kupé ses den samme type læselampe som på det første billede i denne tråd. (NK).
Venlig hilsen
Jens
Hvis vi skal være meget detaljefokuserede passer bagagenetstativet i BC 3 ikke med Mortens billede. Det gør derimod billedet af 1. kl kupeen i BC 17. Bagagenettet i BC 3 passer med Scandias tegning fra 1942. Men man kan ikke udfra dette slutte at Mortens billede er fra BC 17, men tampen brænder.
Og hvor billedet er taget?
Der er bagenden af en tender? til venstre, en remise bagved og byhuse i baggrunden.
Og her er et justeret udsnit. Jeg gætter på Nykøbing.
Hvis vi skal være meget detaljefokuserede passer bagagenetstativet i BC 3 ikke med Mortens billede. Det gør derimod billedet af 1. kl kupeen i BC 17. Bagagenettet i BC 3 passer med Scandias tegning fra 1942. Men man kan ikke udfra dette slutte at Mortens billede er fra BC 17, men tampen brænder.
Endnu mere detaljefokuseret, så stemmer placeringen af højre askebæger i forhold til armlænet på Bc 17 ret godt, ja 100 %.
er lysmahogniplade mahogni ? ? ?
Mahognifinér - mahogni findes i forskellige nuancer, det mørke er det dyreste. Det er hvad tegningen angiver.
Driftsinformation om elevatorer og rulletrapper
En aften med enkelte Togbusser mellem Padborg og Flensborg
Enkelte internationale tog standser ikke i Flensborg
Sene aftener og nætter med ændrede tider på tog mellem Cph Lufthavn, Aarhus H og Aalborg
Ingen InterCity og regionaltog mellem København H og Østerport