Borg billeder - På tur med P 917
Er der nogen, der har datoen for denne tur?
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Er der nogen, der har datoen for denne tur?
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
DJK-udflugt 27.03.1966 København - Slagelse - Næstved - Nykøbing F i forbindelse med kørsel på SNNB samme dag.
mvh
Bent
Billede nr. 6 er angiveligt fra Næstved set mod syd. Det interessante er at der ses et semafor udkørselssignal i KØR. Dette signal blev senere et TU signal. Så foto er formentlig taget før der kom automatisk linjeblok mod Vordingborg.
Billede nr. 6 er angiveligt fra Næstved set mod syd. Det interessante er at der ses et semafor udkørselssignal i KØR. Dette signal blev senere et TU signal. Så foto er formentlig taget før der kom automatisk linjeblok mod Vordingborg.
Fra 07.12.1967.
DJK-udflugt 27.03.1966 København - Slagelse - Næstved - Nykøbing F i forbindelse med kørsel på SNNB samme dag.
Tak! Jeg havde ikke et eneste billede fra DSB delen af den tur i mit arkiv.
På tur med DSB P 917. Dato?
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 1: Hadsten
Billede 2 og 3: Randers
Mvh Jørgen
Edit billede 1 tilføjet
Billede 1, Hadsten på vej nordpå 26/4 1972 på prøvekørsel efter revision på cvk Århus.
M v h
Georg
Selv om toget ikke er personførende, er der åbenbart en, der har sneget sig med og kigger ud ad vinduet ved ankomsten til Randers.
Prøveturen 26.04.1972 er behandlet i denne tråd: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=30445 .
På krogen havde maskinen Cls 716, B 052 og BDh 278.
M.v.h.
Niels
Godmiddag
Sådan lige en positiv ID ting for 917 tidsmæssigt.
Efter S-rev i 1972 og omkring prøveturene havde 917 IKKE en nummerplade på røgkammerdøren, men almindelige "klæbe" overførings tal som også påsat førerhussiden.
Yderligere var bremsevægtsangivelserne (fra 1961 ff.) på siden af førerhuset blevet udvidet til 4 linjer mod de originale 3 linjer. Hvis altså det kan ses for røg og damp. Og endelig fik 917 de røde stafferinger opmalet efter overførelsen af loko til Sjælland.
Så er der lidt at se efter ved fastsættelse af tidsangivelse af 917 billeder, før efter 1972.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler.
M v h
Georg
På billede 2 ses også en pæn bid af den gamle personvogn CO 2742, som bl.a. du Georg har bragt os billeder af. Den stod i mange år hos et ophuggerfirma på stedet, var det Løgstrup de hed ??
mvh PeterA
Hej PeterA
Ophuggeriet i Rander stod lokomotivfører Poul Nielsen for, også Poul "Jeppe" kaldet.
Sender et uddrag af en af de mange lister af forskellig art, som min gamle ven Kurt Ethelberg Randers sendte mig i sin tid. Tallene i parentes angiver året for ophug. Det ser ud til "kontorvognen" blev udskiftet på et tidspunkt.
M v h
Georg
Tak, Georg, for endnu en gang at delagtiggøre os andre med fyldig og gedigen dokumentation.
mvh PeterA
Hej PeterA
Ophuggeriet i Rander stod lokomotivfører Poul Nielsen for, også Poul "Jeppe" kaldet.
Sender et uddrag af en af de mange lister af forskellig art, som min gamle ven Kurt Ethelberg Randers sendte mig i sin tid. Tallene i parentes angiver året for ophug. Det ser ud til "kontorvognen" blev udskiftet på et tidspunkt.
Super liste - som jeg skynder mig, at kopiere til databasen.
Kontorvognen CO 2742 blev først ophugget langt senere end 1979. Den stod i 1986 ude på et af stiksporene til drejeskiven ved mdt Rd. Museumstog indvandt på et tidspunkt diverse reservedele inden endelig ophugning.
Ethelbergs liste er afsluttet 7.12.78, så der kan godt være sket ændringer efter denne dato, Kontorvognen CO 2742 ser ud til at have holdt ud lidt længere end 79.
M v h
Georg
P 917 var ikke monteret med Klæbemærker men med fine overføringsmærker og det ses tydelig i de brune skygger som ikke er ens farvet som i de morderne klæbemærker
Hej Willy
Kald det hvad du vil, men det var ikke den originale nummerplade, men noget påsat/klæbet
Bedste hilsener
Steff
Hej Steffen og Willy
P 917 kørte også på Sjælland nogle år uden nummerplade, men med overføringsnummerere direkte på røgkammerdøren, som det ses af nedenstående foto også efter den fik de røde stafferinger.
P 917 på Mdt Gb marts 1975 efter en DJK udflugt.
Der var flere nuancer i de gamle overføringsnummerere og bogstaver, end de i nutiden brugte klistermærker.
Hilsner Keld
God eftermiddag!
Nemlig og det var jo også det jeg skrev, at den INGEN rigtig nummerplade havde, men påklæbede tal:
Efter S-rev i 1972 og omkring prøveturene havde 917 IKKE en nummerplade på røgkammerdøren, men almindelige "klæbe" overførings tal som også påsat førerhussiden.
Bedste hilsener
Steff
Hej Steffen og Willy
P 917 kørte også på Sjælland nogle år uden nummerplade, men med overføringsnummerere direkte på røgkammerdøren, som det ses af nedenstående foto også efter den fik de røde stafferinger.
Hvis man forstørrer billledet synes jeg at man kan ane konturene af en oval plade og de fire messingskruer.
Århus H 26/4 1972.
Fredericia 1985 Lillebæltsbro jubilæum.
M v h
Georg
Godaften Ole
Netop det billede vil jeg give dig ret i, at der er en plade. MEN den er på samme måde som på litra N med klæbebogstaver/malede eller hvad det nu er. Ingen originale messing plader har en så GUL fremhævet skrift.
Bedste hilsener
Steff
Århus, 24. april 1972 - den første, korte prøvekørsel med P 917. Det var blot fra Centralværkstedet til ud på den anden side af Frederiksbro
Godaften Ole
Netop det billede vil jeg give dig ret i, at der er en plade. MEN den er på samme måde som på litra N med klæbebogstaver/malede eller hvad det nu er. Ingen originale messing plader har en så GUL fremhævet skrift.
Bedste hilsener
Steff
Vi er fuldstændig enige !
Hvis man forstørrer billledet synes jeg at man kan ane konturene af en oval plade og de fire messingskruer.
Godaften
Ole, jeg vil give dig ret, tallene sidder på en plade. Mit foto, som jeg viste, er fra maj 1975. Jeg fandt et af mine andre foto af P 917 fra marts 1975, hvor den henstod på Mdt Gb. Her er der intet nummer på røgkammerdøren.
P 917 og S 736 på Mdt Gb marts 1975. (kh)
Jeg mener at kunne huske, at ved kørslen til åbningen af jernbanemuset i april 1975, havde P 917 rigtig nummerplade på. Har nogen foto derfra.
Hilsner Keld
[
Jeg mener at kunne huske, at ved kørslen til åbningen af jernbanemuset i april 1975, havde P 917 rigtig nummerplade på. Har nogen foto derfra.
Hilsner Keld
Her er et billede netop fra 17.april 1975 hvor P 917 kører mod drejeskiven på Gb. Der er nummerplade på. Ses på at forstørre billedet. Det kunne jo være på det andet billede, at pladen var skruet af ved eventuel hensættelse af maskinen udendørs. Man har jo hørt om folk med "andre tilbøjeligheder". Eget billede
Flemming J
Godmorgen
Tak Flemming.
Nummerpladerne blev efterhånden skruet af mellem kørsler, da maskinerne overgik til museumsbrug. Det undre mig at man valgte at bruge pladen med overføringstallene på turen i maj 75.
Hilsner Keld