Avatar

Borg billeder - H-maskiner

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 16/2 2022, 20:46 (1043 dage siden)

[image]Billede 1. DSB H 783.


[image]Billede 2. DSB H 783.


[image]Billede 3.


[image]Billede 4.


[image]Billede 5. DSB H 800.

Borg billeder - H-maskiner

af Niels, Aarhus, 16/2 2022, 21:34 (1043 dage siden) @ Tommy Nilsson

Billede 1 er fra Aarhus - etageejendommen i baggrunden må være Sonnesgade 15 - 19

Venlige hilsner

Niels H

Borg billeder - H-maskiner

af Baumann, 16/2 2022, 21:50 (1043 dage siden) @ Tommy Nilsson

Foto 1 + 4 - kunne det ikke ligne at det er samme tog og sted?
Foto 1 + 2 - samme bygning ved venstre side
Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?

Avatar

Borg billeder - H-maskiner

af cz, 16/2 2022, 22:02 (1043 dage siden) @ Tommy Nilsson

Er det mon muligt at tidsfæste billederne? Er især interesseret i billederne 1 + 2 ;-)

Avatar

Borg billeder - H-maskiner

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 17/2 2022, 08:55 (1043 dage siden) @ Tommy Nilsson

Billede 1: Århus (kulgården)
Billede 2: Århus (kulgården)
Billede 3: Fredericia (nord for remisen)
Billede 4: Fredericia (syd for remisen)
Billede 5: Fredericia…?

Mvh Jørgen

Borg billeder - H-maskiner

af K564, 17/2 2022, 09:56 (1043 dage siden) @ Jørgen Schwartz


Billede 5: Fredericia…?

Mvh Jørgen

Billede 5: Fredericia nord for remisen, jorden er højere bagved.

Hilsner Keld

Borg billeder - H-maskiner

af Jens Vesterdahl ⌂, 17/2 2022, 22:25 (1042 dage siden) @ Baumann

Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?

Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.

Borg billeder - H-maskiner

af Krabsen, 18/2 2022, 10:28 (1042 dage siden) @ Jens Vesterdahl

Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?

Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.

Synes nu ikke det midterste ligner et 0 ? Nærmere et 1, hvis det passer i systemet.

Borg billeder - H-maskiner

af K564, 18/2 2022, 10:54 (1042 dage siden) @ Krabsen

Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?

Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.


Synes nu ikke det midterste ligner et 0 ? Nærmere et 1, hvis det passer i systemet.

Hej
Krabsen har fat i noget. Kigger man på foto af N 210 på denne side, er der et foto af N 210 stående i Fredericia på nogenlunde samme sted. Den vender samme vej og røgskærmene er afmonteret.
Hilsner Keld

Borg billeder - H-maskiner

af Ole M. Nielsen ⌂, 18/2 2022, 11:00 (1042 dage siden) @ K564

Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?

Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.


Synes nu ikke det midterste ligner et 0 ? Nærmere et 1, hvis det passer i systemet.


Hej
Krabsen har fat i noget. Kigger man på foto af N 210 på denne side, er der et foto af N 210 stående i Fredericia på nogenlunde samme sted. Den vender samme vej og røgskærmene er afmonteret.
Hilsner Keld

Enig med Keld.
Billeder af 208 viser at den havde røgskærmene i behold ved ophugningen i Bjerringbro 1975.

Borg billeder - H-maskiner

af Georg Schmidt, 24/3 2022, 23:10 (1007 dage siden) @ cz

Mit bud på billede 1 og 2 med H 783 er perioden 7-10. marts 1965. H783 fungerede iflg. maskinbogen som varmemaskine i de fire dage, hvilket takseredes til 900 km i kilometerbogen eller 90 rangertimer. 783 fungerede som varmemaskine både på maskindepotet og p-risten i Århus i samlet 7 dage i perioden januar-marts 1965 som det sidste i karrieren. Billederne må være taget i forbindelse med forsyning i kulgården.

På "store dampdag" den 17/10 1964 hvor 18 damploko kørte ikke mindre end 4250 km i 2. distrikt, var 783 varm reserve i Århus, men kørte ikke.

Sidste regulære tog H 783 fremførte var godstog 2045 Århus-Aalborg den 23/2 1965 og retur med særtog 6924 Aalborg-Århus måske tom maskine.

H 783 blev hensat 21/3 1965.
M v h
Georg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak