Borg billeder - H-maskiner
Billede 1. DSB H 783.
Billede 2. DSB H 783.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5. DSB H 800.
Billede 1. DSB H 783.
Billede 2. DSB H 783.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5. DSB H 800.
Billede 1 er fra Aarhus - etageejendommen i baggrunden må være Sonnesgade 15 - 19
Venlige hilsner
Niels H
Foto 1 + 4 - kunne det ikke ligne at det er samme tog og sted?
Foto 1 + 2 - samme bygning ved venstre side
Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?
Er det mon muligt at tidsfæste billederne? Er især interesseret i billederne 1 + 2
Billede 1: Århus (kulgården)
Billede 2: Århus (kulgården)
Billede 3: Fredericia (nord for remisen)
Billede 4: Fredericia (syd for remisen)
Billede 5: Fredericia…?
Mvh Jørgen
Billede 5: Fredericia…?Mvh Jørgen
Billede 5: Fredericia nord for remisen, jorden er højere bagved.
Hilsner Keld
Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?
Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.
Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?
Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.
Synes nu ikke det midterste ligner et 0 ? Nærmere et 1, hvis det passer i systemet.
Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?
Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.
Synes nu ikke det midterste ligner et 0 ? Nærmere et 1, hvis det passer i systemet.
Hej
Krabsen har fat i noget. Kigger man på foto af N 210 på denne side, er der et foto af N 210 stående i Fredericia på nogenlunde samme sted. Den vender samme vej og røgskærmene er afmonteret.
Hilsner Keld
Foto 5 - kunne være Fredericia, og er det ikke en litra N foran H 800?
Joda, så vidt jeg kan se er det N208 - med havebænk og snerømmere, men uden røgplader. Herligt billede.
Synes nu ikke det midterste ligner et 0 ? Nærmere et 1, hvis det passer i systemet.
Hej
Krabsen har fat i noget. Kigger man på foto af N 210 på denne side, er der et foto af N 210 stående i Fredericia på nogenlunde samme sted. Den vender samme vej og røgskærmene er afmonteret.
Hilsner Keld
Enig med Keld.
Billeder af 208 viser at den havde røgskærmene i behold ved ophugningen i Bjerringbro 1975.
Mit bud på billede 1 og 2 med H 783 er perioden 7-10. marts 1965. H783 fungerede iflg. maskinbogen som varmemaskine i de fire dage, hvilket takseredes til 900 km i kilometerbogen eller 90 rangertimer. 783 fungerede som varmemaskine både på maskindepotet og p-risten i Århus i samlet 7 dage i perioden januar-marts 1965 som det sidste i karrieren. Billederne må være taget i forbindelse med forsyning i kulgården.
På "store dampdag" den 17/10 1964 hvor 18 damploko kørte ikke mindre end 4250 km i 2. distrikt, var 783 varm reserve i Århus, men kørte ikke.
Sidste regulære tog H 783 fremførte var godstog 2045 Århus-Aalborg den 23/2 1965 og retur med særtog 6924 Aalborg-Århus måske tom maskine.
H 783 blev hensat 21/3 1965.
M v h
Georg