Hvor er vi henne?
Årstallet er - så vidt jeg husker - 1992.
Det hvide felt skjuler trækkraften.
Mvh
Søndenfjords
af Søndenfjords, 4/3 2013, 19:05 (4323 dage siden)
Årstallet er - så vidt jeg husker - 1992.
Det hvide felt skjuler trækkraften.
Mvh
Søndenfjords
af re20000, 4/3 2013, 22:16 (4323 dage siden) @ Søndenfjords
Skulle det være at trækkraften et meget firkantet licensbygget lokomotiv, der ligner en dansk trækkraft til forveksling?
Nold
af Søndenfjords, 5/3 2013, 07:49 (4322 dage siden) @ re20000
Skulle det være at trækkraften et meget firkantet licensbygget lokomotiv, der ligner en dansk trækkraft til forveksling?
Nold
Bedøm selv ...
af henning h087 , Græsted, 5/3 2013, 14:20 (4322 dage siden) @ Søndenfjords
hej
kunne også være Tjekiet/Slovarkiet !
og tidligere trukket sammen i et ord og udeladt nogle bogstaver
mvh
henning h087
af Peter Andersen, Hedehusene, 5/3 2013, 13:27 (4322 dage siden) @ Søndenfjords
1. og 3. skinne 1524 mm, 2. og 4. skinne 1435 mm?
af Søndenfjords, 5/3 2013, 13:30 (4322 dage siden) @ Peter Andersen
1. og 3. skinne 1524 mm, 2. og 4. skinne 1435 mm?
Bravo!
Og hvor i verden kan man støde på den form for dobbeltspor?
af Ronold, Høvik, Norge, 5/3 2013, 14:09 (4322 dage siden) @ Søndenfjords
Det er muligt at man kan støde på denne form for dobbeltspor - eller to sporvidder kombineret - i Torneå/Tornio-dalen på grænsen mellem Sverige og Finland, men landskabet synes at indikere at vi nok skal længere mod syd. Jeg gætter på at billedet må være taget i grænseområderne mellem Polen og det tidligere Sovjetunionen (Kaliningrad, Litauen...).
Mvh Knut
af Thorbjørn, Kbh Ø, 5/3 2013, 14:41 (4322 dage siden) @ Søndenfjords
1. og 3. skinne 1524 mm, 2. og 4. skinne 1435 mm?
Bravo!
Og hvor i verden kan man støde på den form for dobbeltspor?
Hvis det virkelig er 1524 mm er der vel kun strækningen mellem Haparanda og Tornio,
er det 1520 så må vi til Kaliningrad eller sydligere.
af Søndenfjords, 5/3 2013, 15:16 (4322 dage siden) @ Søndenfjords
De to gæt på Kaliningrad er korrekte.
De europæiske spor bøjer her af til højre, mens de russiske fortsætter ligeud.
Klip fra Wikipedia:
"A unique feature of the Kaliningrad railway is that some tracks in the direction of Poland and Berlin have a standard gauge of 1,435-millimeter (56.5 in) track parallel to the commonly Russian broad gauge of 1,520 millimeters (60 in) mostly for strategic reasons during the Cold War and nowadays for goods traffic. One platform at the Passzhirsky station can be reached on standard gauge over the former Ostbahn main line from Elbing (Elblag) making passenger through traffic from Berlin possible."