Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af togthomas, 1/2 2022, 11:57 (1059 dage siden)

Hej,

Var forbi Lersøen, i går. Og da der var efterspurgt hvad status er derude, tog jeg lidt fotos som forhåbentligt besvarer disse (?)

I forhold til google-maps (i skrivende stund), er der udvidet lidt mod Tagensvej og lidt ud efter de fire SU-signaler.

Størstedelen af området er er vaccine/test center, hvor der er fotografering forbudt. Heldigvis kan man godt tage billeder uden at forbryde sig mod dette. Men det besværliggør opgaven noget, når man både skal sikre sig ikke at tage billeder af folk, som ikke ønsker at blive fotograferet; samtidigt med at man tydeligt "viser", at det ikke er centeret man fotograferer.

Mobilen var dermed det oplagte/bedste værktøj til opgaven, og ikke det store kamera. Det viser sig især, ved manglende detaljer, når jeg zoomer.

Så vidt jeg ved, ligger sporene stadig under vaccine-centeret, men de er dækket af en lille halv meter grus, og de fleste steder asfalt ovenpå gruset.

Nedskallerer billederne til 1024 på den lange led. Skulle det ønskes, kan jeg godt poste/sende dem i oprindelig (4000*3000) format. Men da det er mobil, er det ikke skarpt ned på pixel-niveau.

Jeg indsætter billed-tekster under de enkelte fotos. GPS-koordinater er hovedmotivet, hvis ikke jeg skriver andet.

[image]SU signaler mod Østerport/Hellerup, bemærk at byggeområdet går langt forbi signalerne. N 55 42.582, E 12 32.995
------------------------------------------------------------------------
[image]SU signaler mod Østerport/Hellerup, man kan se beton-klodser rundt om signalerne, faktisk er signalerne "indhegnet" af beton-klodser. N 55 42.582, E 12 32.995
------------------------------------------------------------------------
[image]Der er stadig nogle få spor, som benyttes bane-relatereet. N 55 42.546, E 12 32.956
------------------------------------------------------------------------
[image]De to omtalte U-signaler, fotograferet sydfra. P.g.a. påbud/forbud er de svære at fange, uden tele. N 55 42.482, E 12 32.676
------------------------------------------------------------------------
[image]Oversigtsbilled af Lersøen, taget fra Tagensvej. Fotograferet fra N 55 42.410, E 12 32.511
------------------------------------------------------------------------
[image]Der trænger til lidt rydning og noget rustkørsel. N 55 42.398, E 12 32.531
------------------------------------------------------------------------
[image]Oversigtsbilled af den anden side af Tagensvej op mod Mimersgade. Fotograferet fra N 55 42.389, E 12 32.512
------------------------------------------------------------------------
[image]En lille afstikker til Slangerupbanen. Der står stadig en mast, formoder det har været et U-signal. N 55 42.449, E 12 32.563
------------------------------------------------------------------------
[image]Man fornemmer stadig hvor banen har løbet. Kan også spores på Google-maps. N 55 42.479, E 12 32.598

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975

af Per Bjørn Pedersen, 1/2 2022, 14:50 (1059 dage siden) @ togthomas

3 foto fra 1975 taget fra Tagensvej broen. Hvor forandret, det er jo nærmest ukendeligt

[image]

[image]

[image]

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975

af Steen Nielsen ⌂, 5600 Faaborg, 1/2 2022, 17:29 (1059 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen

Hej "TogThomas" : du har begået et rigtig flot stykke arbejde ud fra betingelserne som var mulige. Må jeg
bruge 2 stk. foto hvor man på det ene ser 4x "SU" og et andet hvor man ser 2x "U" på "jernbaneriet" til
opdatering pr. 2022 ?

Hvem er bygherre på området ? De 4 øverste lanterner burde reddes til et "projekt" måske på Sydfyn.
Tanken kunne være at de blev ombygget til "fynske sidebanesignaler" som jo stod på 2 metalstænger ikke så
højt over jorden. De viste enten fast grøn eller rød ved flere landstationer rundt om på Fyn

Lige om lidt kommer der garanteret en "gasøkse" og skærer dem ved asfalten :-|

PS : også tak til Bjørn for fotos - dengang der skete noget ;-)

Daglyssignaler med to lamper bliver overflødige i massevis

af Lars Henning Jensen, 1/2 2022, 23:22 (1059 dage siden) @ Steen Nielsen


Hvem er bygherre på området ? De 4 øverste lanterner burde reddes til et "projekt" måske på Sydfyn.
Tanken kunne være at de blev ombygget til "fynske sidebanesignaler" som jo stod på 2 metalstænger ikke så
højt over jorden. De viste enten fast grøn eller rød ved flere landstationer rundt om på Fyn

Lige om lidt kommer der garanteret en "gasøkse" og skærer dem ved asfalten :-|

Mon ikke det er nemmere blot at "lægge billet ind" hos Banedanmark på nogle af de mange tilsvarende signaler, der bliver til overs i Midt-og Vestjylland, efterhånden som signalprojektet rykker frem ...;-)
/LH

Daglyssignaler med to lamper bliver overflødige i massevis

af Steen Nielsen ⌂, 5600 Faaborg, 1/2 2022, 23:31 (1059 dage siden) @ Lars Henning Jensen


Mon ikke det er nemmere blot at "lægge billet ind" hos Banedanmark på nogle af de mange tilsvarende signaler, der bliver til overs i Midt-og Vestjylland, efterhånden som signalprojektet rykker frem ...;-)
/LH

Jo - det kunne sagtens være en mulighed. Lur mig om de 4 på Lersøen ikke er væk til Påsken 2022 ;-)

Daglyssignaler med to lamper bliver overflødige i massevis

af KimC, 2/2 2022, 08:14 (1058 dage siden) @ Steen Nielsen


Mon ikke det er nemmere blot at "lægge billet ind" hos Banedanmark på nogle af de mange tilsvarende signaler, der bliver til overs i Midt-og Vestjylland, efterhånden som signalprojektet rykker frem ...;-)
/LH


Jo - det kunne sagtens være en mulighed. Lur mig om de 4 på Lersøen ikke er væk til Påsken 2022 ;-)

Hvis nogen på Sydfn har interesse i sådan nogen signaler er det nok bedst at de selv lægger billet ind på signaler der egner sig til deres projekt. Hvis de har et projekt i den retning.

Daglyssignaler med to lamper bliver overflødige i massevis

af Steen Nielsen ⌂, 5600 Faaborg, 2/2 2022, 09:20 (1058 dage siden) @ KimC


Hvis nogen på Sydfn har interesse i sådan nogen signaler er det nok bedst at de selv lægger billet ind på signaler der egner sig til deres projekt. Hvis de har et projekt i den retning.


Det kan vi kun være enige om "KimC" - jeg skal forbi og "sælge" det projekt i den allernærmeste fremtid.
Og så må jeg jo tilbyde min arbejdskraft, da jeg er uddannet til at kunne "ombygge" med metal ;-)

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975

af togthomas, 2/2 2022, 14:45 (1058 dage siden) @ Steen Nielsen

Hej "TogThomas" : du har begået et rigtig flot stykke arbejde ud fra betingelserne som var mulige. Må jeg
bruge 2 stk. foto hvor man på det ene ser 4x "SU" og et andet hvor man ser 2x "U" på "jernbaneriet" til
opdatering pr. 2022 ?

Gerne, du burde kunne fange mig via kuverten, hvis du vil have dem i original størrelse, eller en mere “formel” accept.

Hvem er bygherre på området ? De 4 øverste lanterner burde reddes til et "projekt" måske på Sydfyn.

Lige det, fik jeg ikke fanget. Jeg kommer der ikke til hverdag, slet ikke nu efter 1. februar.

PS : også tak til Bjørn for fotos - dengang der skete noget ;-)

Ja, bestemt. Tak til de andre, der fandt relevante fotos frem af diverse albums.

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af esni, Frederikssund, 1/2 2022, 17:50 (1059 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen

3 foto fra 1975 taget fra Tagensvej broen. Hvor forandret, det er jo nærmest ukendeligt

[image]

[image]

[image]

Er damptoget på billede 1 og 2 kørt for en af jernbaneklubberne?
Er den solokørende MZ på billede 3 et udtryk for mistillid til det anvendte damplokomotiv?

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Steffen Dresler, 1/2 2022, 18:51 (1059 dage siden) @ esni

Året fortæller mig at det må være et udflugtstog med muligvis D 826, hvilken klub ved jeg ikke. Men bortset fra damperen - der her er uinteressant - skal man bemærke sporarealet, mest spor 2 til højre for veterantoget på billede nr. 2. Her blev man nemlig fra 1986 ”sluppet ud” fra ”Lersøen” efter normalt at have rangeret op fra Frihavnen/Østerport med en DAN-link slæber.

På Lersøen blev der ofte tilkoblet yderligere vogne bagest, man kunne mærke små stød oppe på maskinen. Rangermandskabet afholdt bremseprøve og der kom så en mand på knallert op til maskinen, kravlede op og afleverede bremseseddel samt dokumenterne.

Via radioen fik man at vide, at man skulle gå over på den normale frekvens – anvendte en speciel for rangering på Lersøen og ned/op fra Østerport - samt ikke mindst, at man skulle være klar til at køre når man fik grønt. Og SÅ var der ingen tid at spilde, da man skulle accelerere ud fra Lersøen og over det nedgående spor fra Nørrebro (det spor MZ III kører på) og over og OP ad rampen til stationen mellem 2 S-tog, et mod Hellerup og et fra Hellerup.

Grønt, lige trykke lidt tilbage for at samle stammen og så FREM. Det betød regulatoren næsten helt op med det samme. Maskinen krummede sig ligesom lidt sammen og tog så fat og hurtigt gik det faktisk op mod stationen nu på Godsringen/S-banen og afsted mod Flintholm. At der skulle reageres hurtigt var der ingen tvivl om, når ofte ca. 1500 tons og en toglængde på 500 meter skulle ud og op.

Ad hensyn til støjgener var der i begyndelsen anvendelse for 2xMX og til sidst en MZIV. Men som man kan se har også MZ III (en Jydepotte) været anvendt. Jeg tror at denne MZ III på billedet skal ned og hente en ekstrastamme. Normalt afleverede man jo en DAN-link stamme nede på færgen og trak stammen fra færgen op til Lersøen og afsted til Rødby. Hvordan systemet virkede i 1975 da billedet blev optaget ved jeg ikke.

Det må være de allersidste krampetrækninger på Farumbanen med litra MO fra Nøl i sporet yderst tilhøjre på billederne 1 og 3.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Henrik Tolderlund, 2/2 2022, 12:54 (1058 dage siden) @ Steffen Dresler

Men som man kan se har også MZ III (en Jydepotte) været anvendt.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler

MZ III'erne var i høj grad sjællændere, idet de jo blev leveret til Øst-området. Tænk bare på "Olsen Banden på sporet".
Små 10 år efter PBPs billeder blev taget, blev III'erne ganske vist overført til Vest, men de kom snart tilbage til Øst.

Mvh. Henrik

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Steffen Dresler, 2/2 2022, 13:48 (1058 dage siden) @ Henrik Tolderlund

Kære Henrik

Jeps, men en "Jydepotte" var de. Det nok uofficielle kælenavn blandt loko personalet mv. i det gamle 1. Dc.

Bedste hilsener

Steff

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Poul Andersen, 2/2 2022, 15:39 (1058 dage siden) @ Steffen Dresler

Kære Henrik

Jeps, men en "Jydepotte" var de. Det nok uofficielle kælenavn blandt loko personalet mv. i det gamle 1. Dc.

Bedste hilsener

Steff

Hej Steff

Kunne det mon tænkes, at det var de MZ II der en periode var på Sjælland, der blev kaldt "Jydepotter" ?.

Mvh.
Poul.

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Ole Dinesen ⌂ @, 2/2 2022, 15:57 (1058 dage siden) @ Steffen Dresler

Kære Henrik

Jeps, men en "Jydepotte" var de. Det nok uofficielle kælenavn blandt loko personalet mv. i det gamle 1. Dc.

Bedste hilsener

Steff

Du kryber ellers til korset her... https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=35333

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Steffen Dresler, 2/2 2022, 16:26 (1058 dage siden) @ Ole Dinesen

Kære Ole!

Selvfølgelig i respekt for Hr. Møller! Han har jo ret især hvad gælder litra MO!!

MEN, ringede lige nu til gamle bekendte i Næstved bl.a. også en tidl. Lokomotivmester. De fastholder MZ III som den, der blev kaldt for en "Jydepotte"! Det var normalt Næstved-folk der kørte dem på Sydbanen, skiftede i Næstved eller kørte pas til Helgoland og hentede en Re-stamme der.

Sååååååååååååå, nu er vi lige langt, ikke sandt;-) ?

Igrunden er det jo ligemeget, men for mig (igen åbenbart) og andre var det en "jydepotte".

Bedste hilsener

Steff


NB: Jeg kan slet ikke huske den "rettelsesmeddelelse" jeg skrev dengang, men har sikkert være "star-struck" når Mo-Møller skrev:-)

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Ole Dinesen ⌂ @, 3/2 2022, 10:52 (1057 dage siden) @ Steffen Dresler

Kære Ole!

Selvfølgelig i respekt for Hr. Møller! Han har jo ret især hvad gælder litra MO!!

MEN, ringede lige nu til gamle bekendte i Næstved bl.a. også en tidl. Lokomotivmester. De fastholder MZ III som den, der blev kaldt for en "Jydepotte"! Det var normalt Næstved-folk der kørte dem på Sydbanen, skiftede i Næstved eller kørte pas til Helgoland og hentede en Re-stamme der.

Jeg har også ringet lidt rundt, vel og mærke til personer, der ved hvad de taler om... og det lyder enstemmigt: MZIII har aldrig været kaldt jydepotte.

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af K564, 3/2 2022, 11:29 (1057 dage siden) @ Ole Dinesen

Kære Ole!

Selvfølgelig i respekt for Hr. Møller! Han har jo ret især hvad gælder litra MO!!

MEN, ringede lige nu til gamle bekendte i Næstved bl.a. også en tidl. Lokomotivmester. De fastholder MZ III som den, der blev kaldt for en "Jydepotte"! Det var normalt Næstved-folk der kørte dem på Sydbanen, skiftede i Næstved eller kørte pas til Helgoland og hentede en Re-stamme der.


Jeg har også ringet lidt rundt, vel og mærke til personer, der ved hvad de taler om... og det lyder enstemmigt: MZIII har aldrig været kaldt jydepotte.

Hej Ole

Jeg har hele ikke hørt denne betegnelse for en MZIII, hos det lokomotivpersonale, som jeg har mødt. Enkelte gange har jeg hørt betegnelsen for MZII da de kom til Sjælland i 80-erne. Dette giver også bedre mening.

Hilsner Keld

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Steffen Dresler, 3/2 2022, 12:02 (1057 dage siden) @ K564

Kære Keld ++

Så er vi blot uenige i dette punkt:-)

Fortsat god dag til alle

Bedste hilsener

Steff

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Niels Munch, 3/2 2022, 12:27 (1057 dage siden) @ Steffen Dresler

Jeg havde engang en kollega fra Søværnet, der udtalte: "Jeg har skrevet et notat om sagen, men da jeg er uenig, har jeg undladt at underskrive".

Du er åbenbart heller ikke helt enig med dig selv, Steff.

M.v.h.
Niels

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Steffen Dresler, 3/2 2022, 12:42 (1057 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels

Ja, det skrev Ole jo tidligere i tråden: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=35333

Jeg tager bare en "Jens Otto" efter at have konsulteret nogle nu pens. Lkf mv. på depotet i Næ. Kan jo ikke gøre for at det er opfattelsen jeg havde og igen har fået bekræftet ved samtale som anført. Om det så er "rigtigt" eller forkert ved jeg ikke. For der er jo ikke noget officielt andet end et øgenavn.

Bedste hilsener

Steff

Avatar

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975 - OT damptog?

af Morten Flindt Larsen, København K, 3/2 2022, 13:06 (1057 dage siden) @ Steffen Dresler

Hej Niels

Ja, det skrev Ole jo tidligere i tråden: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=35333

Jeg tager bare en "Jens Otto" efter at have konsulteret nogle nu pens. Lkf mv. på depotet i Næ. Kan jo ikke gøre for at det er opfattelsen jeg havde og igen har fået bekræftet ved samtale som anført. Om det så er "rigtigt" eller forkert ved jeg ikke. For der er jo ikke noget officielt andet end et øgenavn.

Bedste hilsener

Steff

Hej Niels og Steff m.fl.

Alle parter har ret; det er jo SLANG og ikke noget egenavn, som der findes en mur- og nagelfast definition på. Diverse privatbanetog bliver jo også kaldt for grise og lynetter, bare fordi nogen synes, at det er "smart". Det samme er givetvis tilfældet her.

Som en vis dame har sagt: Lev med det!

Spor af Lersøen, og lidt KSB + 3 foto fra 1975

af Niels Munch, 1/2 2022, 21:02 (1059 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen

Hej Per,

Jeg mistænker dig for at have været ude at fotografere veterantoget, der ses på billede 1 og 2. De 2 bagerste vogne på billede 2 mener jeg at kunne genkende (bagfra) som i hvert fald OKMJ BE 12 og formentlig LJ CA 16.

Jeg tipper på, at det kan være Roskilde Tidendes læsersærtog til Dyrehavsbakken lørdag, den 12. juli 1975, som fremført af D 826 kørte via Godsforbindelsesbanen til Klampenborg. Hjemturen til Roskilde gik via Kh.

Mon det evt. kan bekræftes?

M.v.h.
Niels

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af Georg Schmidt, 1/2 2022, 20:01 (1059 dage siden) @ togthomas

Tak for billeder fra Lersøen, jeg skal love for der er sket forandringer.
Kvitterer med nogle billeder fra efterhånden gamle dage, hvoraf nogle vist har været bragt før.
[image]
Lersøen 1969.
Foto: Bjarne Knudsen.
Lersøen havde to rangermaskiner, Ler I og II af litra F, der tidlig morgen kom med vogne fra Godsbanegården.
Lersøen havde også en tredje rangermaskine, Ler III,der var en "forhåndenværende" togmaskine. Denne maskine pendlede mellem Lersøen og Østerport og Hellerup. Maskinen kunne være en D eller C-maskine. Frederiksberg fik også rangermaskiner -FB I og II - af litra F fra Godsbanegården om morgenen.
[image]
I-signalet til København L 1969.
Foto: Bjarne Knudsen.
[image]
Lersøen mod øst fra en DJK udflugt februar 1973.
[image]
SU signaler Lersøen februar 1973.
[image]
Nøl 9/9 1976.
[image]
I efteråret 1976 brugte man København L til hensatte gen. 1 S-tog. Foto 9/9 1976.
[image]

[image]
København L 9/9 1976.
M v h
Georg

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af re20000, 1/2 2022, 22:36 (1059 dage siden) @ Georg Schmidt

Billede 4 og 5: De små signallys lige ved SU-skiltene (ikke bogstavviserne): Ved nogen hvad var de til?

bedste hilsner

Nold

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af KimC, 2/2 2022, 14:42 (1058 dage siden) @ re20000

Billede 4 og 5: De små signallys lige ved SU-skiltene (ikke bogstavviserne): Ved nogen hvad var de til?

bedste hilsner

Nold

Det _kan_ have været lys der varslede at der var sat en indkørselstogvej til det pågældende spor, så har de vist blåt lys.

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af re20000, 2/2 2022, 22:14 (1058 dage siden) @ KimC

Billede 4 og 5: De små signallys lige ved SU-skiltene (ikke bogstavviserne): Ved nogen hvad var de til?

bedste hilsner

Nold


Det _kan_ have været lys der varslede at der var sat en indkørselstogvej til det pågældende spor, så har de vist blåt lys.

Hej Kim

Spændende! Tak for dit svar!

Nold

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af Georg Schmidt, 2/2 2022, 12:42 (1058 dage siden) @ Georg Schmidt

Der var lige et par billeder mere fra Nøl 9/9 1976.
[image]
[image]
[image]
[image][image]
M v h
Georg

Avatar

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/2 2022, 15:21 (1058 dage siden) @ Georg Schmidt

Der var lige et par billeder mere fra Nøl 9/9 1976.
[image]
[image]
[image]
[image][image]
M v h
Georg

Hej Georg,

Sjove billeder. :-D Det kunne jo været blevet til virkelighed, hvis Farum-S-banen som planlagt var blevet ført ind til Svanemøllen via et rebroussement på København L, men i stedet kom jo den direkte indføring via den hævede bane ved Ryparken.

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af togthomas, 2/2 2022, 14:52 (1058 dage siden) @ Georg Schmidt

Tak for billeder fra Lersøen, jeg skal love for der er sket forandringer.

Selv tak. Det er sjovt at få “bestillinger”, og dobbelt-rart når det værdsættes.

Kvitterer med nogle billeder fra efterhånden gamle dage, hvoraf nogle vist har været bragt før.

Har ikke set dem før, men rart at få dem at se i denne sammenhæng.

[image]
I-signalet til København L 1969.

Placeringen passer med den mast jeg fandt i buskadset, så fik jeg erfaret, at det er I og ikke U-signalet som jeg gættede på:

[image]En lille afstikker til Slangerupbanen. Der står stadig en mast, formoder det har været et U-signal. N 55 42.449, E 12 32.563

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af Steen Nielsen ⌂, 5600 Faaborg, 3/2 2022, 09:27 (1057 dage siden) @ togthomas

I forbindelse med at "togthomas" har fotograferet tilbageblevne "U"- og "SU"-signaler på Lersøen og andre
henviser til de findes mange steder i Jylland stadigvæk, har jeg et tillægsspørgsel.
Har tidligere set fotos fra Jylland af signaler der kun kan vise "rødt" og "grønt" og ligner dem på Lersøen. Ved så
ikke om det er et synsbedrag ; men findes de i flere størrelser hvis man målte højde og bredde ? (man kan jo af
gode grunde ikke måle fra hjørne til hjørne) ;-)

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af K564, 3/2 2022, 11:24 (1057 dage siden) @ Steen Nielsen

Ved så

ikke om det er et synsbedrag ; men findes de i flere størrelser hvis man målte højde og bredde ? (man kan jo af
gode grunde ikke måle fra hjørne til hjørne) ;-)

Jeg Steen

Det korte svar er ja. I slutningen af 80-erne ændrede DSB på størrelse af baggrundspladen og lampernes diameter.
Nedenfor et I-signal af den nye type dog med 4 lamper. I baggrunden to U-signaler med store baggrundsplade. Så kan du sammenligne med dem fra Lersøen.


[image]
De sydlige I-signal i Tistrup juli 2021 (kh)

Hilsner Keld

Spor af Lersøen, og lidt KSB (9 fotos)

af Steen Nielsen ⌂, 5600 Faaborg, 3/2 2022, 16:39 (1057 dage siden) @ K564

Hej Keld. Tak for opklarende svar. Såfremt det på et tidspunkt skulle vise sig at muligheden for "fynske
privatbanesignaler" kunne realiseres, bør jeg have skrevet bag øret at det helst skulle være "model large" som
de bygges efter ;-) Når man sidder og bladrer i nogle af "LVN"'s fynske jernbanebøger ser de pænt store ud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak