Borg billeder - På E-maskine tur
Det lyder plausibelt, at billedeserien skulle være fra vinterkøreplansperioden 1966-67, og det underbygges af det stade, hvortil strækningens ombygning med nye sikringsanlæg er nået. Og desuden viser træerne uden løv, at vi er i vinterhalvåret.
På billedet fra Fasterholt ser vi PU-signaler samt et nyt sporskiftedrev, der for mig at se er ibrugtaget. Samtidigt ser man ikke tråde fra det tidligere mekaniske sikringsanlæg. Det nye sikringsanlæg i Fasterholt ibrugtoges i driftsåret 1966-67, og driftsårene gik jo dengang fra og med 1. april til og med 31. marts. I TIB fra 22. maj 1966 er der endnu ikke nævnt noget om PU-signaler i Fasterholt, så det nye sikringsanlæg er ibrugtaget efter dette tidspunkt.
På billederne fra Gadbjerg ser vi en manuelt betjent bom samt trådtræk med trådstrammere; men sikringsanlægget i Gadbjerg (samt tillige Jelling) udskiftedes også først i driftsåret 1968-69.
I Vejle ser vi PU-signaler i drift, men Vejle fik også nyt sikringsanlæg allerede i 1965, så det stemmer jo meget godt.
På billedet fra hovedstrækningen syd for Vejle ser man ikke længere nogen stangrække. Strækningen her fik nyt strækningssikringsanlæg og fjernstyring i 1967, så mon ikke stangrækken er røget ved den lejlighed.
Billederne viser generelt træer uden løv, så vi er jo nok i november 1966 - april 1967. Måske der er enkelte buske med knopper og spæde blade, og så er vi jo nok i april 1967, måske tidligt maj 1967. Så det er mit endelige bud på datering.
Med venlig hilsen
Ole Lund Jensen