Borg billeder - DSB C 708
Billede 1. HFHJ?
Billede 2. HFHJ?
Billede 3. Hillerød.
Billede 4. Hillerød.
Billede 1. HFHJ?
Billede 2. HFHJ?
Billede 3. Hillerød.
Billede 4. Hillerød.
Jeg skulle ikke op og lempe kul på tenderen under en køreledning.
Jeg skulle ikke op og lempe kul på tenderen under en køreledning.
Af kul er du kommet. Til kul skal du blive. Af kul skal du igen opstå!
**Går selv ud**
Billede 2. HFHJ?
Vallø St. på Østbanen.
PS: C 708 med bl.a. BL-vogn kørte MOROP-særtog til Køge m.v. 06.08.1970, se: http://tog-billeder.dk/udflugter_saertog_morop_osjs_060870.htm .
M.v.h.
Niels
Kun et bud: Man kørte særtog med C 708 den 19. april 1970 København H - Hillerød - Hundested - København H. Om billede #3 og 4 er fra netop denne tur, kan jeg ikke eftervise.
M.v.h.
Niels
Denne C-maskine burde være nem at identificere.
C 708 med bl.a. BL-vogn kørte MOROP-særtog til Køge m.v. 06.08.1970, se: http://tog-billeder.dk/udflugter_saertog_morop_osjs_060870.htm .
Tak for svar - er dette billede så fra samme tur?
Næppe, bemærk forskellig særtogslanterne (den øverste) og størrelsen på særtogspladen.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Tak for svar - er dette billede så fra samme tur?
Næppe, det er ikke en BL-vogn efter loket; men det kunne godt ligne Østbanen (Stubberup), som C 708 gæstede den 23. september 1970 med britiske "Railway Enthusiasts' Club", der var på 8 en dages damp-ekskursiuon til Danmark, med bl.a. København H-Stubberup, narrow gauge FJ-train to Faxe Ladeplads. Bus to Store Heddinge, back with C 708 to København.
M.v.h.
Niels
Kunne det tænkes at det er C 701
https://www.jernbanen.dk/damp_solo.php?s=1&lokid=179
især når jeg ser på vinduer ved førerhuset ( ødelagt )
Kære Baumann og Tommy (and the rest of the gang)
C 701 har jeg også tænkt på som en mulighed og var også mit første bud. Men når jeg løsligt ser efter, har flere C været UDRANGEREDE og hensatte langs dæmningen for kuludleveringsanlægget i kortere eller længere tid, før end skærebrænderen gik igang, ofte på modsatte side af Gb hos Levin.
Så hvis vi skal det noget nærmere, vil et (ca.) årstal for billedet være til stor hjælp, da så flere maskiner kan udelukkes.
Har du et årstal Tommy?
Bedste hilsener
Steff
NB: Godt nytår til alle her på siden.
Kunne det tænkes at det er C 701
Hej Baumann
Det er ikke C 701, for skorstens båndet sidder for lavt. C 701-704 havde alle skorstens båndet siddende lidt højre.
Hilsner Keld
Billedet er taget den 30. januar 1966 på en DJK-udflugt med D 826: Fra Kh via Frihavnsbanen til Lersøen, derfra til Farum og tilbage "rundt om husene" forbi Vigerslev og til sidst via "Maskinbakken" tilbage til København H. Billedet af C-maskinen er taget netop dér, hvor maskinsporene kører over indgående hovedspor. Jeg har det samme billede med de samme godsvogne i baggrunden. Jeg kunne heller ikke læse nummeret på C-maskinen. Efter den kom fire F-maskiner og en grå specialvogn.
Forinden havde vi først passeret T 297, varmemaskinen, og derefter for enden af det samme spor som C-maskinen først Hs 388 og specialvogn 467, derefter G 602 efter en treakslet tender, og til sidst altså udsigten til C-maskinen.
Venlig hilsen
Jens
Min billedhukommelse siget noget i retning af 717 - den stod der også i 1968/69, hvorfra jeg har en billedserie, hvori der bla indgår F 453......
Den har trykluftpumpen og frontlygterne i behold.
Det kan vist kun være C 717.
Januar 1966 var 708 og 712 i drift i Kalundborg, 710 i drift Gb, 715 hensat Næstved for museet og 717 hensat Gb 2/4 1965 udrangeret M 11509 af 12/12 1968. Sendt til ophugning hos firmaet Jerngården i Århus. Ophugningen foregik i Mundelstrup hvor også S 729 blev ophugget.
Jeg noterede S 729, C 717, G 633, F 456 og F 492 på Nyborg Færge den 11/8 1969 og den 19/8 var maskinerne nået til Århus.
M v h
Georg
Godaften
C 717 passer med at maskinen har begge lanterner påmonterede (se M. Holmens, Gb 1967 billede her på siden under DSB Damplokomotiver, litra C, C 717).
Det eneste der driller lidt er, at 717 havde monteret en ledning på barrierepladen i venstre side der "drejede rundt" tilhøjre foran røgkammeret. Men det er måske den lille "dims" der stikker lidt op. Hvis korrekt passer pengene!
Bedste hilsener
Steff
Hej Georg!
Pudsigt, at du lige nævner de 5 maskiner, der gik til ophugning i Mundelstrup i august 1969. Sidste gang de var i hus på Gb, var en eftermiddag i juli 1969, hvor de med stort møje og besvær blev trukket i hus, efter at de alle havde stået udenfor i årevis, og alle maskinerne var svært medtagne af rust.
Jeg arbejdede dengang på MY-depotet og overværede scenariet, som tilsyneladende kun havde til formål, at de fremmødte jernhandlere, der skulle byde på rustbunkerne, ikke blev våde, for der var optræk til en ordentlig tordenbyge i sommervarmen. Selve indrangeringen af maskinerne på D-stykket af remisen krævede et par rangermænd, en mand på skydebroen og en MH. Så der blev ikke sparet på noget til den lejlighed. Efterfølgende har der vel været brug for opsmøring og eftersyn afmaskinernes rørlige dele a.h.t. transporten til Jylland.
Der stod mange lok på Gb den sommer, lange rækker af E, S, F og Hs-lok udenfor på sporene langs med kulrampen.
Og et rigt fugleliv, der var reder i alle førerhusene!
Hilsener og Godt Nytår fra PeterA
Året der gik på MobilityTech: Elbil-boom og kampen mod de halvtomme busser
Udmelding fra Banedanmark chokerer politikere: Mangler 30 milliarder
To ud af tre elbusser fra Movia er 'Made in China': »En rigtig dårlig idé«
Minister kendte til CO2-bombe i trafikaftale: Informerede ikke Folketinget
Endnu en omgang: Nu skal selvkørende busser igen ud på de danske veje