Det billede, du ville vise os, Jean Henrik, er vel dette:
www.danskebilleder.dk - Århus Kommunes Biblioteker, Lokalhistorisk Samling. Ukendt fotograf.
Billednummer: CD0402-120614. Filnavn: b775100-CD0402-120614.tif .
Billedteksten lyder: "Århus 1931, januar. Århus Havn mellem stykgodskajen og Havnegade."
Det taler for, at vi overvejende ser stykgodsvogne. De er i hvert fald uisolerede.
Egentlige kølevogne er, som Steff nævnte, isolerede og kendelige ved, at vognsiderne er dobbelte og udvendigt dækket af en lodret beklædning. Desuden vil der være islemme og også ventilatorer på taget, som på dette eksempel fra min barndoms jernbanelekture:
Richs' samlealbum: "Ud i Vort skønne Land".
..... "arvet" efter viceværtens ældre søn Teddy, dér i Vangede. Det er givetvis IKD-vogne, der vises.
En anden typisk, isoleret vogn er litra IKT:
Efter P.E. Harby: "Gods- og personvogne til modelbanen", Haase 1958 (modelmål i mm).
M.v.h.
Niels