Vue over Herning Maskindepot
Det kunne måske også være en ML. Kørslen med ML mellem Viborg og Herning ophørte i efteråret 1955 ved overgang til vinterkøreplanen. I sommeren 1956 havde Herning en enkelt D-maskine i reserve (849) samt to F'ere nr. 452 og 455 til rangering. Sommer 1956 var der 1 sæt i dampturen, 5 mand i motorturen og 6 mand i rangerturen ved depotet i Herning.
"Storhedstiden" ved mdt Herning var forbi i forhold til tiden under besættelsen. Da brunkullene var på det højeste i 1944-45 svingede dampturen i Herning mellem 11 og 14 sæt. Herningfolkene kørte bl. andet de mange særtog mellem Herning og Søby, Ikast, Studsgård, Kibæk og Troldhede. Trækkraften var D-maskiner fra Aarhus, som under opholdet i Troldhede og Søby tjente som rangermaskiner i nogle timer. Min far var i øvrigt på udkommando til Herning som fungerende lokomester i perioden april-juli 1944. I 1949 var dampturen i Herning skrumpet til 6 sæt, men der var stadig lidt kørsel til Troldhede og Søby.
M v h
Georg