MY og rilleudstødning 1109 (+1 foto)

af Oversmeden, 4/7 2021, 08:45 (1169 dage siden) @ Peter H

Og som det nogle gange sker, så finder man et tussegammelt notat i bunkerne....
Det viser sig at NSB havde fået brokkerier over larm fra diesellokomotiver og dette fik Nohab at vide i slutningen af 1958.
På dette tidspunkt havde hverken Nohab eller GMOO/EMD noget på hylden, som kunne afhjælpe det problem.
Samtidig begynder samarbejdet med professor Frederiksen.
Præcis hvad der herefter skete ved jeg ikke helt endnu, men i maj 1962 have Nohab lavet et sæt lyddæmpere, som skulle til NSB.
Mit gæt er at:
- dæmperne var lavet på baggrund af erfaringerne med DSBs lokomotiver.
- NSB har fundet et lokomotiv, som skulle til et større eftersyn og foretaget ændringerne dér.

For at komme dybere ned, så kræves studier af primærkilder og det kan tage lidt tid inden tiden tillader det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak