Sporvogne i udlandet - Oslo Sporveier (9 fotos)
Hej Leif.
Tak for svar - trist, at et skal være således.
Når jeg læser din forklaring med tilføjelsen om den måske usikre originalitet samt tænker på mit eget sæt´s udseende, kan jeg også blive i tvivl om mit sæt´s oprindelige udseende.
Har der været en kobling på sættet eller ? Jeg var 8 år, da jeg købte den i Oslo, men er det måske min far, der har hjulpet drengen med at lave noget, der kunne koble dem ?
"Koblingskrog" (motorvogn) og øsken (bivogn). - Original ved købet ?Jeg tog "koblingerne" af for nok ca. 65-70 år siden med henblik på noget arbejde på vognene, men de kom aldrig på igen.
Hilsen,
Erik V.
.
------------
.
Det er nu -tilsyneladende- lykkedes at komme et "skridt" nærmere mod modelkoblingens oprindelige udseemdeL:
En øsken på motorvognen og en nedadbukket krog med fladbanket stødflade på bivognen (som. ill.)
Der var kun hhv. øsken / krog i den ene ende af hver vogn, hvorfor der kun kunne vendes (skiftes køreretning i en sløjfe, og dermed ikke omløbes eller trekant-vendes. Nå -- det var en dreng på otte år sikkert ligeglad med.
Tak for oplysninger.
Erik V.
evp.dk
.