Omlægning af hovedspor/perronspor ved stationsbygninger

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 3/3 2021, 10:58 (1408 dage siden) @ Ronold

I 1914, da Kertemindebanen blev forlænget fra Dalby til Martofte, blev hovedspor/perronspor på Dalby station omlagt fra stationsbygningens vestside til dens østside. På Hornbækbanen blev engang (årstal?) hovedspor/perronspor på Grønnehave station omlagt fra stationsbygningens nordside til dens sydside.
I en nylig fotogættetråd i dette forum fremgår det at hovedspor/perronspor på Vejle Nord station i 1960 blev omlagt fra stationsbygningens vestside til dens østside.
Mon der er nogen i dette forum, der kender til andre stationer end ovenstående, der har fået omlagt hovedspor/perronspor fra den ene side af stationsbygningen til den anden?
Mvh Knut

.
-----------------
.

Hvis det nogensinde bliver aktuelt: Øresundsvej station på Frilandsmuseet, Lyngby/Sorgenfri.

Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=oresundsvej-station-pa-frilandsmuseet-2019---xxxx


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak