Omlægning af hovedspor/perronspor ved stationsbygninger
I 1914, da Kertemindebanen blev forlænget fra Dalby til Martofte, blev hovedspor/perronspor på Dalby station omlagt fra stationsbygningens vestside til dens østside. På Hornbækbanen blev engang (årstal?) hovedspor/perronspor på Grønnehave station omlagt fra stationsbygningens nordside til dens sydside.
I en nylig fotogættetråd i dette forum fremgår det at hovedspor/perronspor på Vejle Nord station i 1960 blev omlagt fra stationsbygningens vestside til dens østside.
Mon der er nogen i dette forum, der kender til andre stationer end ovenstående, der har fået omlagt hovedspor/perronspor fra den ene side af stationsbygningen til den anden?
Mvh Knut
.
-----------------
.
Hvis det nogensinde bliver aktuelt: Øresundsvej station på Frilandsmuseet, Lyngby/Sorgenfri.
Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=oresundsvej-station-pa-frilandsmuseet-2019---xxxx