Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
Ren nostalgi - om end kortvarigt .
På klip 1 ses både Cll- og Bno-materiel i resp. stammer.
M.v.h.
Niels
Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
Ren nostalgi - om end kortvarigt .
Hej Niels
Ja, især for en bruger af banen i den periode, hvor klippene er optaget.
Bemærk, at det sidste klip med Bno-stammen, er optaget, der hvor ovk 80 lå før, den som der blev skrevet om for ca. 1 mdr. siden.
Hilsner Keld
Med MO på Lille Nord 1984, film
Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
I filmen fra Frederikssundbanen (ca ved 0:30) ses et tog ankomme til Frederikssund spor 1, medens udkørselssignalet er på "Kør". Kunne Frederikssund være "ubetjent", eller er udkørslen bare stillet i god tid?
--
Christian Brun
Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
I filmen fra Frederikssundbanen (ca ved 0:30) ses et tog ankomme til Frederikssund spor 1, medens udkørselssignalet er på "Kør". Kunne Frederikssund være "ubetjent", eller er udkørslen bare stillet i god tid?
Hej Chr
Ja, Frederikssund kunne være ubetjent, det hed så vidt jeg husker "forenkelt trafik afvikling". I weekenden var Frederikssund stort set ikke med i trafikafviklingen. Der var fast krydsning i Stenløse. Så Stenløse skulle bare holde styr på, at der kun var et tog ad gangen mod vest. Der var også juletræ tændt på perron i Frederikssund .
Hilsner Keld
Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
Her betjeningstider for Frederikssundbanen i køreplanen af 3.6.1973 fra togplan 8a.
M v h
Georg
Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
Jeg må hellere krybe til korset og indrømme, det er mig, der har lagt videoerne på Youtube under navnet Henrikrail. I førstnævnte klip fra Frederikssundbanen optræder jeg endda selv i filmen som den 10-årige dreng, og min far har filmet. Turen i marts 1975 var en fødselsdagsgave.
Venlig hilsen
Henrik
Med MO til Frederikssund, 1975, og på Lille Nord, 1981, film
Her betjeningstider for Frederikssundbanen i køreplanen af 3.6.1973 fra togplan 8a.
M v h
Georg
Bemærk begrebet "Betjent holdested". Det var i de tidsrum, hvor det stedlige rangerpersonale (pladspersonale) måtte betjene sikringsanlægget (svingbukken på perronen) for at kunne omstille sporskifter a h t rangering med sidste tog. Hvad siger du Flemming J?
Bemærk for øvrigt tjenestetiderne for pladspersonalet: Sidste tur gik hjem kl 02.30, første tur mødte kl 04.30. Stationsbestyreren mødte endda lidt tidligere. Det var tider!