Spare dobbeltspor??
Hej!
Sad lige og rodede med nogle billeder fra Næstved arkiverne, og stødte på dette
Har aldrig set mage, det må jeg lige vise jer! Er fra Mogenstrup.
med venlig hilsen
Thyge
Hej!
Sad lige og rodede med nogle billeder fra Næstved arkiverne, og stødte på dette
Har aldrig set mage, det må jeg lige vise jer! Er fra Mogenstrup.
med venlig hilsen
Thyge
Hej!
Sad lige og rodede med nogle billeder fra Næstved arkiverne, og stødte på dette
Har aldrig set mage, det må jeg lige vise jer! Er fra Mogenstrup.
med venlig hilsen
Thyge
Det minder om "chikanen" på min barndoms modelracerbane
Det må håbes at ingen politikere ser med her.
Men, sporet ser stejlt ud og vognene kan væe blevet trukket med et spil. Så er det jo bestemt hvor vognene skal mødes, og dermed "ikke noget problem".
Det må håbes at ingen politikere ser med her.
Men, sporet ser stejlt ud og vognene kan væe blevet trukket med et spil. Så er det jo bestemt hvor vognene skal mødes, og dermed "ikke noget problem".
Der ville ellers være mange penge at spare i sporrenoveringsomkostninger, hvis man gennemførte selv samme princip på alle dobbeltsporede strækninger, og med mindre forbrug af stål, ville der også være en co2-reduktion.
Det må håbes at ingen politikere ser med her.
Men, sporet ser stejlt ud og vognene kan væe blevet trukket med et spil. Så er det jo bestemt hvor vognene skal mødes, og dermed "ikke noget problem".
Der ville ellers være mange penge at spare i sporrenoveringsomkostninger, hvis man gennemførte selv samme princip på alle dobbeltsporede strækninger, og med mindre forbrug af stål, ville der også være en co2-reduktion.
.
-------
.
Ville der ??? "Midterskinnen" må da blive slidt dobbelt så meget, og dermed kun kunne ligge den halve tid / skulle udskiftes efter den halve tid, med den skinnestreng man sparede ved anlægget.
Efter nogle år, komme alle vognene til at hælde ind mod "midten", og kaffen i kopperne/krusene løber over !
Mon der er sparet ret meget, i det lange løb ? Måske lidt ukrudtsmiddel på det sparede areal mellem sporene !
Erik V.
www.evp.dk
.
Det må håbes at ingen politikere ser med her.
Men, sporet ser stejlt ud og vognene kan væe blevet trukket med et spil. Så er det jo bestemt hvor vognene skal mødes, og dermed "ikke noget problem".
Der ville ellers være mange penge at spare i sporrenoveringsomkostninger, hvis man gennemførte selv samme princip på alle dobbeltsporede strækninger, og med mindre forbrug af stål, ville der også være en co2-reduktion.
.
-------
.Ville der ??? "Midterskinnen" må da blive slidt dobbelt så meget, og dermed kun kunne ligge den halve tid / skulle udskiftes efter den halve tid, med den skinnestreng man sparede ved anlægget.
Efter nogle år, komme alle vognene til at hælde ind mod "midten", og kaffen i kopperne/krusene løber over !
Mon der er sparet ret meget, i det lange løb ? Måske lidt ukrudtsmiddel på det sparede areal mellem sporene !
Erik V.
www.evp.dk.
Politikerne beskæftiger sig ikke med den slags bagateller. Hvis de mener at noget er en besparelse, så er det en besparelse. Koste hvad det vil.
For at komme tilbage til emnet så har det været brugt at trække tipvogne med spil hvis der er fald hele vejen, og i den forbindelse have et spor mere med en anden stamme der virker som kontravægt. Så skal spilmotoren kun yde det som lasten i de læssede vogne nødvendiggør, og friktionen. Som en funicular. Således vil vognstammerne altid mødes samme sted, og så kan man godt have et sparedobbeltspor andetsteds
Det må håbes at ingen politikere ser med her.
Men, sporet ser stejlt ud og vognene kan væe blevet trukket med et spil. Så er det jo bestemt hvor vognene skal mødes, og dermed "ikke noget problem".
Der ville ellers være mange penge at spare i sporrenoveringsomkostninger, hvis man gennemførte selv samme princip på alle dobbeltsporede strækninger, og med mindre forbrug af stål, ville der også være en co2-reduktion.
.
-------
.Ville der ??? "Midterskinnen" må da blive slidt dobbelt så meget, og dermed kun kunne ligge den halve tid / skulle udskiftes efter den halve tid, med den skinnestreng man sparede ved anlægget.
Efter nogle år, komme alle vognene til at hælde ind mod "midten", og kaffen i kopperne/krusene løber over !
Mon der er sparet ret meget, i det lange løb ? Måske lidt ukrudtsmiddel på det sparede areal mellem sporene !
Erik V.
www.evp.dk.
Man kunne ombygge det rullende materiel til bredspor og så have strømoptag med slæbesko fra midterskinnen. Det er et gammelt og velprøvet tysk koncept.
Således vil vognstammerne altid mødes samme sted, og så kan man godt have et sparedobbeltspor andetsteds
Jamen hvor er det lige at stammerne så mødes...? Og hvor er det lige at sparedobbeltsporet er lagt...?
Men tanken var ellers god nok.
Nold
Man kunne ombygge det rullende materiel til bredspor og så have strømoptag med slæbesko fra midterskinnen. Det er et gammelt og velprøvet tysk koncept.
Ja, men virkeligheden vil ikke lære af modelbanen. Automatkobling - førerløse tog - automatisk togstop - fjernstyring af stationer - elektrificering. Alt dette har modelbanen haft næsten fra starten. Digital drift blev muligt længe før ERTMS, og er en hel del billigere.
Se billederne af utætheder og rust: Knippelsbro mistænkt for skjulte skader
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn
Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt
Spørg Fagfolket: Hvorfor er gelænder og lamper jordet på togstationerne?
Politiet ransager selskab bag flystyrt: Om to uger kender vi årsagen