Det må håbes at ingen politikere ser med her.
Men, sporet ser stejlt ud og vognene kan væe blevet trukket med et spil. Så er det jo bestemt hvor vognene skal mødes, og dermed "ikke noget problem".
Der ville ellers være mange penge at spare i sporrenoveringsomkostninger, hvis man gennemførte selv samme princip på alle dobbeltsporede strækninger, og med mindre forbrug af stål, ville der også være en co2-reduktion.
.
-------
.
Ville der ??? "Midterskinnen" må da blive slidt dobbelt så meget, og dermed kun kunne ligge den halve tid / skulle udskiftes efter den halve tid, med den skinnestreng man sparede ved anlægget.
Efter nogle år, komme alle vognene til at hælde ind mod "midten", og kaffen i kopperne/krusene løber over !
Mon der er sparet ret meget, i det lange løb ? Måske lidt ukrudtsmiddel på det sparede areal mellem sporene !
Erik V.
www.evp.dk
.
Politikerne beskæftiger sig ikke med den slags bagateller. Hvis de mener at noget er en besparelse, så er det en besparelse. Koste hvad det vil.
For at komme tilbage til emnet så har det været brugt at trække tipvogne med spil hvis der er fald hele vejen, og i den forbindelse have et spor mere med en anden stamme der virker som kontravægt. Så skal spilmotoren kun yde det som lasten i de læssede vogne nødvendiggør, og friktionen. Som en funicular. Således vil vognstammerne altid mødes samme sted, og så kan man godt have et sparedobbeltspor andetsteds