En sommereftermiddag i Hedehusene (1 foto)
Stolen er sat for døren og Ardelt 106 hviler ud efter en hård dag i 1977.
Med venlig hilsen
Carsten
Stolen er sat for døren og Ardelt 106 hviler ud efter en hård dag i 1977.
Med venlig hilsen
Carsten
Huskede du også at tage billeder af godsvognene i baggrunden? Efter al sandsynlighed vogne med IKEA-møbler til Tåstrup eller retur sydpå (bl a til Polen) med Rockwool.
Holger kan sikkert supplere med oplysninger om hvilke vogne, der blev anvendt.
Hej Svend
Nej det "huskede" jeg desværre ikke
Men jeg nappede et oversigtsbillede fra den bekvemme fotobro Hedehusene dengang var udstyret med.
My 1111 nærmer sig med en klapstamme i spor 1 som ser ud til at have fået ny perron samme år, jeg er kommet i tvivl om det faktisk er 1977, kan nogen hjælpe?
Med venlig hilsen
Carsten
Fandt lige et mere:
Mz 1439 med standsende tog i spor 1, kun en enkelt rød vogn.
Med venlig hilsen
Carsten
Nye perroner kunne godt være lavet i forbindelse med skiftet til intercitykonceptet i 1974, men My 1111?
Der står i databasen om MY 1111
Vest 1956-73. Til Øst 1973. Vest 1974. Øst 1975-78. Vest 1978-94. Designmalet 1981
Om Ardelt 106 står der
Øst 1969-88. Hedehusene 1972-74
Så 1973 kunne passe med det hele.
Ifølge Nils Bloch: "Hedehusene og jernbanerne" blev perronen foran stationen ombygget i 1977 (forhøjet og nye kanter). Dengang hed det vist spor 1 - i dag er det spor 4. Resten af perronerne tog det et par år mere at få lavet om.
Så tror jeg konklusionen må være 1977, takker mange gange
Med venlig hilsen
Carsten
Det kan ikke være en "klaptogsstamme" MY 1111 nærmer sig med, for denne MY havde ikke ITC-udrustning. Tillige havde MY- og MX-trukne klaptog (styrevognstog) dispensation fra SR til kun at vise eet frontlys på maskinen, så et klaptog er der altså ikke tale om her.
Venlig hilsen
Jens Møller
Hej Jens
Tak for belæringen
Ved nærmere eftersyn tror jeg også der mangler en Bns,
men 5 Bn vogne er der da tale om.
Med venlig hilsen
Carsten
Nu var det jo ikke for at virke belærende, for jeg ved ikke særlig meget om GM-lokomotiver, men lige netop her var jeg ret sikker i min sag.
Venlig hilsen
Jens Møller
Hej Jens
Jeg føler stor glæde ved dagligt at lade mig belære her!
Det er vel en del af formålet med dette forum at lukke huller i deltagernes viden
Med venlig hilsen
Carsten