af Carsten, Valby, 7/2 2013, 18:20 (4336 dage siden)
Stolen er sat for døren og Ardelt 106 hviler ud efter en hård dag i 1977.
Med venlig hilsen
Carsten
En sommereftermiddag i Hedehusene (1 foto)
af Svend, Storkøbenhavn, 7/2 2013, 22:31 (4336 dage siden)@ Carsten
Huskede du også at tage billeder af godsvognene i baggrunden? Efter al sandsynlighed vogne med IKEA-møbler til Tåstrup eller retur sydpå (bl a til Polen) med Rockwool.
Holger kan sikkert supplere med oplysninger om hvilke vogne, der blev anvendt.
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Carsten, Valby, 10/2 2013, 12:35 (4333 dage siden)@ Svend
Hej Svend
Nej det "huskede" jeg desværre ikke
Men jeg nappede et oversigtsbillede fra den bekvemme fotobro Hedehusene dengang var udstyret med.
My 1111 nærmer sig med en klapstamme i spor 1 som ser ud til at have fået ny perron samme år, jeg er kommet i tvivl om det faktisk er 1977, kan nogen hjælpe?
Med venlig hilsen
Carsten
En sommereftermiddag i Hedehusene ( og endnu 1 foto)
af Carsten, Valby, 10/2 2013, 13:36 (4333 dage siden)@ Carsten
Fandt lige et mere:
Mz 1439 med standsende tog i spor 1, kun en enkelt rød vogn.
Med venlig hilsen
Carsten
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Lars, 10/2 2013, 15:11 (4333 dage siden)@ Carsten
Nye perroner kunne godt være lavet i forbindelse med skiftet til intercitykonceptet i 1974, men My 1111?
Der står i databasen om MY 1111
Vest 1956-73. Til Øst 1973. Vest 1974. Øst 1975-78. Vest 1978-94. Designmalet 1981
Om Ardelt 106 står der
Øst 1969-88. Hedehusene 1972-74
Så 1973 kunne passe med det hele.
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Peter Andersen, Hedehusene, 10/2 2013, 16:19 (4333 dage siden)@ Lars
Ifølge Nils Bloch: "Hedehusene og jernbanerne" blev perronen foran stationen ombygget i 1977 (forhøjet og nye kanter). Dengang hed det vist spor 1 - i dag er det spor 4. Resten af perronerne tog det et par år mere at få lavet om.
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Carsten, Valby, 10/2 2013, 17:43 (4333 dage siden)@ Peter Andersen
Så tror jeg konklusionen må være 1977, takker mange gange
Med venlig hilsen
Carsten
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Jens MO-Møller, 10/2 2013, 17:56 (4333 dage siden)@ Carsten
Det kan ikke være en "klaptogsstamme" MY 1111 nærmer sig med, for denne MY havde ikke ITC-udrustning. Tillige havde MY- og MX-trukne klaptog (styrevognstog) dispensation fra SR til kun at vise eet frontlys på maskinen, så et klaptog er der altså ikke tale om her.
Venlig hilsen
Jens Møller
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Carsten, Valby, 10/2 2013, 18:11 (4333 dage siden)@ Jens MO-Møller
Hej Jens
Tak for belæringen
Ved nærmere eftersyn tror jeg også der mangler en Bns,
men 5 Bn vogne er der da tale om.
Med venlig hilsen
Carsten
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Jens MO-Møller, 10/2 2013, 18:27 (4333 dage siden)@ Carsten
Nu var det jo ikke for at virke belærende, for jeg ved ikke særlig meget om GM-lokomotiver, men lige netop her var jeg ret sikker i min sag.
Venlig hilsen
Jens Møller
En sommereftermiddag i Hedehusene (endnu 1 foto)
af Carsten, Valby, 10/2 2013, 19:07 (4333 dage siden)@ Jens MO-Møller
Hej Jens
Jeg føler stor glæde ved dagligt at lade mig belære her!
Det er vel en del af formålet med dette forum at lukke huller i deltagernes viden