Oppe-Sundby i 70´erne (1 foto)
Jeg har nok skulket fra skolen en enkelt dag for at fange Mo 1951 i gråt vintervejr i 76/77.
Det er vel en MB 911 fra "Cirkus Milli" der venter tålmodigt...
Med venlig hilsen
Carsten
Jeg har nok skulket fra skolen en enkelt dag for at fange Mo 1951 i gråt vintervejr i 76/77.
Det er vel en MB 911 fra "Cirkus Milli" der venter tålmodigt...
Med venlig hilsen
Carsten
Jeg har nok skulket fra skolen en enkelt dag for at fange Mo 1951 i gråt vintervejr i 76/77.
Intet i folkeskolen kan være lige så vigtigt som at fotografere en MO i Oppe-Sundby. Skønt billede.
Hvis du vil skrifte mere og vise flere jernbanefotos fra din skoletid (!), så hold dig endelig ikke tilbage
Venlig hilsen
Henrik
Hej Henrik
Jeg skrifter lige lidt mere fra samme dag så
Med venlig hilsen
Carsten
Det var jo også i Oppe-Sundby, at MO 1973 mistede livet ved en brand i maskinrummet, såvidt jeg husker var det i foråret eller sommeren 1977.
Venlig hilsen
Jens Møller
Og når man ser et sådant foto, undrer man sig over hvor uberørt/provisienlt der var på "den forkerte side af Lyngbyvejen" langt ind i 60erne og begyndelsen af 70erne når man ser hvor tæt den nordvestlige del af Nordsjælland egentlig lå på København, og det var både generelt og mht. jernbanedrift. Det var først da den lavere middelklasse og parcelhusboomet slog ig gennem at det gik nstærkt.
Det er jo nærmest en sammenhængende by hele den gamle Frederikssundstrøkning.
Også længere inde var det jo landligt, Pederstrup og Måløv lige udenfor Ballerup, og f.ex. Ganløse og Lynge lidt mere mod nord.
Både Hareskovbanen og Frederikssundbanen levede sit eget stille liv dengang, inden jernebanedriften blev nedlagt og der også kom S-"tog" der.
Hilsen Ole
Hilsen Ole
Tak til Carsten for det hyggelige billede af trinbrætbygningen i Oppe-Sundby.
Jeg vil supplere med to lidt nyere fotos fra henholdsvis 1983 og 1989 (affotograferet med digitalkamera; scanneren virker ikke).
MY 1110 med P 2146 ankommer den 21. februar 1983. På dette tidspunkt af dagen havde jeg i øvrigt fri, og den brune MY var observeret fra Ballerup Gymnasium allerede om formiddagen).
Kort før S-togene indtog Frederikssundsbanen tog jeg nogle billeder af bl.a. Oppe-Sundby trinbræt. Her ankommer MX 1015 med tog 2167 den 27. marts 1989.
Venlig hilsen
Henrik Tolderlund
Hyggelige billeder der ses her, men hvad er dog det for et kabel, der hænger på fronten af 1110?
Hilsen
Henrik
Hyggelige billeder der ses her, men hvad er dog det for et kabel, der hænger på fronten af 1110?Hilsen
Henrik
Mange tak.
Ifølge skribenterne på MM5-bogen ("Med motor fra GM") var det et forsøg; hvis kablet blev ophængt på denne måde, kunne man måske undgå beskadigelse af dette.
Er der mon nogen der kan uddybe, hvorfor man ikke fortsatte med denne løsning?
Venlig hilsen
Henrik Tolderlund