Endnu et uidentificeret industri-loko
Hejsa,
Dette her må eksperterne kunne stedfæste og datere "som en mis". Jeg kan ikke. Hvad er det?
Hejsa,
Dette her må eksperterne kunne stedfæste og datere "som en mis". Jeg kan ikke. Hvad er det?
Jeg synes det ligner KSB/Nymølle/Vassingerød for billedet smager af KSB-bog. Eller er det mon forkert her i nattens mulm? Ser vi mon dette lok?
Ja, det må være det lok, som Bent Hansen her https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=5148 identificerede som
Krauss 8314/1924. 1435 mm. 22,4 m². 12 atm. Oph. 1955.
1924 – 55 Farum Sten- og Grus Compagni.
M.v.h.
Niels
Hej.
Med forsinkelse så jeg efterlysningen. Derfor er det nok overflødigt at svare, men men mon ikke vi pga transportbåndet er i nærmere værket end ved jernbanestationen på Slangerupbanen. Påklædning mindes jeg fra min ungdom, så mon ikke vi e ri lokomotivet sidste leveår frem for de første?
Mvh. BH.
Her er et billede af værket fra Det kongelige Biblioteks samling:
Øverst ses teglværket med normalsporet og nederst skærvefabrikken med smalsporene.
Præcis årstal ukendt.
Adressen på billedet er:
Farum Teglværk mm. NO-1296l_01 og der er flere fra forskellige vinkler.
Hejsa,
Dette her må eksperterne kunne stedfæste og datere "som en mis". Jeg kan ikke. Hvad er det?
Jeg siger TAK! Der er noget, der dæmrer hos mig, men jeg er vist ved at være lidt forkalket. Så kan billedet registreres.
Nej det er du ikke!
Nej det er du ikke!
Det samme sagde den PET/CT-scanner ude på Bispebjerg Hospital, som de kørte mig igennem forleden, men jeg stoler ikke på den.
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
Læs mere