Bayerske signaler
I 1987 og 1989 kunne man i Bayern, mellem Nördlingen og Dombühl, stadig opleve de gamle bayerske signaler i funktion. I Garmisch-Partenkirchen kunne man se en blanding af Reichbahn-signaler og Reichbahn-signaler i "Bayersk-version".
Dinkelsbühl, Bayersk Indkørselssignal ”A” i retning mod Dombühl, 1987.
Feuchtwangen, Bayersk Udkørselssignal ”E” i retning mod Dombühl, 1987. Udover ”stop” og ”kør” med den i køreplanen tilladte hastighed, kunne signalet indtil 1975 vise ”Ru” (Ruhe). Signalet viste da armen lodret nedad og i mørke et blåt lys. Signalmasten var forsynet med en hvid plade med rød kant og med rødt bogstaverne [Ru]. I 1975 forsvandt både pladen på masten og det blå glas i øverste blænde.
Mon ikke dette ruhesignal kan sammenlignes med det gamle danske ”Juletræ”, signal nr. 48. ”Stationen ubetjent”?
Garmisch-Partenkirchen, Udkørselssignaler mod Mittenwald. Reichbahn-signalerne ”N” og ”O” er i "Bayersk-version". 1989.
Garmisch-Partenkirchen, Udkørselssignaler mod München. Reichbahn-signalerne “K“, “F“ og “E“ er i ""Bayersk-version". 1989.
Link til Die Signale der königlich bayerischen Staatsbahnen: http://www.bahnstatistik.de/Signale_pdf/SB-Bayern.pdf .
M.v.h.
Keld Zumbach