Ugens Triangel - Mc-træf (+ 5 fotos)
Tak for opbyggelige og konstruktive kommentarer!
Som sikkert bekendt, futtede KRB M 4" af med remisen og 2 andre Triangel'er i januar 1963; men jeg nåede et kort møde med den forinden. Det involverede også lidt 2-hjulet cykelkørsel, beskrevet nærmere *her (om KRB M 2)* - og et par billeder blev det osse til:
KRB M 4, Køge Vest 29.10.1961 (nm).
Da DSB ombyggede MF med dieselmotor til Mc", dukkede "Mo-kølerelementerne" op på taget af disse. Begge omhandlede vogne havde 3 af slagsen, men de blev siden til 2 (muligvis efter indbygningen af Leyland-motorer?):
ØSJS M 2 i Hårlev, juli 1971 (nm).
ØSJS M 2 i Hårlev, 27.08.1972 (nm).
ØSJS M 2 i Hårlev, 01.02.1976 (nm).
Eftersom Østbanen fik fyldt op med brugte skinnebusser, danske som svenske, blev M 2" forvist til arbejdskørsel og rangering. Og efter ibrugtagningen af MT 102 i Baneafdelingen var "Røveren" oftest henvist til beskeden rangering på Hårlev Station, indtil den i slutningen af 1987 blev overdraget til ØSJK.
@ Jean Henrik: Tak for supplerende fotos! Men det undrer mig en kende, at du, der i andre diskussioner har afsløret en liberal holdning til begrebet "rettigheder", vælger at tilplastre dine fotos med så store "ejermærker".
Bedste hilsener
Niels