Mh
Det her bliver efter hukommelsen:
Der havde været flere afsporinger med MH i snævre kurver bl.a. på havnen i Esbjerg, hvor en portør blev dræbt. Derefter blev flangerne på midterste aksel fjernet. Jeg mener, at det var sidst i 70'erne.MVH
Søren Agerskov
Flangerne var allerede væk, da jeg kom i lære i 1977, og da var det ikke noget nyt. Jeg har muligvis hørt om det allerede omkring 1972, men er noget usikker på det.
Omkring 1979 begyndte man at stramme op på tolerancerne i akselportene, hvilket jeg dog ikke mindes hjalp på afsporingsfrekvensen. I hvert fald overtog MT efterfølgende meget af færgerangeringen på bl.a. Storebælt.
Sagen med revnerne omkring akselportene er også ældre end 1977 og blev måske aldrig rigtig løst? Bl.a. 301 og 302 stod i lange tider på diplorier, fordi man ikke vidste hvad man skulle stille op med dem.