Ulstrup - Tipvognssporet
Hej.
Tilfældigvis faldt jeg i går over forklaringen på sporet:
15-10-1957 - SOCIAL-DEMOKRATEN FOR RANDERS OG OMEGN
Notits: Ulstrup. Tipvogn fortsatte ud over skrænt.
Mandskabet ved Ulstrup kolonne fik i går en slem forskrækkelse, da de var ved at læsse en fyldvogn af. Aflæsningen foregår fra jernbanevogn og over i en tipvogn, som man så skubber på et særligt spor ud til fyldpladsen. Da man var nået ud til enden af sporet, gav dette pludselig efter, og den ca. 4 tons tunge tipvogn fortsatte ud over skrænten, og kun en lynhurtig reaktion fra folkenes side redde dem fra at blive knust af den tunge vogn. En af dem, banenæstformand Rasmussen, måtte tage flugten på alle fire, men også han nåede at bringe sig i sikkerhed. Årsagen til at sporet gav efter var, at noget brændt papir havde ædt sig ned i jorden og overbrændt en af de sveller, der støttede sporet. Falck fra Bjerringbro fik hurtigt vognen på sporet igen.
Så mangler der bare lidt om, hvornår sporet blev lagt og fjernet igen, men det står næppe i DSB's årsrapporter?