MR 1kl.
Hej forum. Jeg står og mangler nogle billeder af MR/MRD i ENGLÆNDEREN, hvor
Man ser den gule streg over de 2 første vinduer til 1 kl. på MR. Venlig hilsen
Henrik Nielsen
Hej forum. Jeg står og mangler nogle billeder af MR/MRD i ENGLÆNDEREN, hvor
Man ser den gule streg over de 2 første vinduer til 1 kl. på MR. Venlig hilsen
Henrik Nielsen
Hej Henrik
MR som Englænderen Kh 12.aug 1990
et lille apropos:
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen
Et unikt samarbejde. Sådan sidst på dagen, kan man jo fundere over, om noget lignende kunne stables på benene igen. Jo, jeg ved godt at der ikke sejles passagerer ud af Esbjerg mere. Nej, jeg har ingen ide om hvorfra, hvortil og med hvem, man skulle køre.
Måske man skulle starte en "brainstorm" - I har set dobbeltglyfferne, ikke? - ovre blandt krigerne i sandkassen.
Go´formiddag til alle
Jeg ved IKKE om komforten i togsættet spillede ind for ikke at videreføre denne. MEN, jeg har et par gange anvendt ”ENGLÆNDEREN” fra København til Esbjerg og retur. Og trods trillebar, engelsk/danske skilteanvisninger, anden aptering på 1. kl. og så vidt jeg husker bedre benplads, VAR og blev det en litra MR køremæssigt. De små hjul der kørte som turbineskovle (lyden af antal omdr.) for at holde tid og gangen i sporene kunne jo ikke ændres. Så det var en laaang tur til Esbjerg og retur.
Men ideen med at DFDS ”købte et tog” var da en udmærket for at få egne passagerer hurtigt over og dermed RO i toget uden pendlere og kortafstandsrejsende og andet "djævelskab". Men antallet af rejsende samt komforten tror jeg gjorde udslaget, levede ikke om til den forventede standard. MR VAR og BLEV et RE-tog .
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Det var tider, dengang i 1986, hvor MR kørte "Englænderen", og der var tid til nogle løb på Lille Syd med dette "fine" MR-materiel.
Jeg boede da nord for Roskilde, hvorfra jeg benyttede Lille Syd til Køge, så jeg kunne passe mit job på Østbanen. Herligt var det at køre i disse "Englænder-MR", hvor den lille rygerkupé var omdannet til 1. kl. Det blev sædemodulet vist ikke større af; men til gengæld var jeg ofte den eneste i kupéen .
M.v.h.
Niels
Ja, det er da helt korrekt at der en overgang blev anvendt "ENGLÆNDER" MR på Lille Syd i en tur, det havde jeg glemt, men jeg anvendte jo også udelukkende Sydbanen fra Næ og Kh og omvendt. Lille Syd kun ved forsinkelser eller andet forsinkende.
MEN et uvurderligt "redskab" altid at have på sig som fast rejsende, var enten 1. klasses tilkøb kortet eller "Bu si nes" (DSB udtale) kortet som lige blev flippet, når man fik nok af støjende og larmende medrejsende.
I bil på Storebælt senere "Exclusiv", det blå kort med plads på færgen og gratis kaffe, jo, det var tider!
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Hej Ivar, Niels, og Steffen. Det var lige det jeg kunne bruge her i coronatiden
Venlig hilsen Henrik
Spørg Fagfolket: Hvad er formålet med de V-formede skinner på den gamle lillebæltsbro?
Se billederne af utætheder og rust: Knippelsbro mistænkt for skjulte skader
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn
Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt
Spørg Fagfolket: Hvorfor er gelænder og lamper jordet på togstationerne?