af Peter Roland Hansen, 13/4 2020, 15:41 (1750 dage siden)@ UTJ
Hvis det er et HE Petersen billede tror jeg det er fra omkring 1961, da han nok først ar kommet i gang med fotograferingen efter at DJK var startet i 1961
DSB E 984
af PeterA, 13/4 2020, 17:14 (1750 dage siden)@ Tommy Nilsson
Interessant oprangering iøvrigt. Første vogn efter maskinen er en trævogn: En af AR 112, 113 eller 114. Så var der også et tilbud om lukkede sidegangskupeer på 1. klasse for det publikum, for hvem AL-vognens storrum ikke sådan lige faldt i deres smag.
mvh PeterA
DSB E 984
af Per Bjørn Pedersen, 14/4 2020, 08:13 (1749 dage siden)@ Tommy Nilsson
Foto HEP
Foto er fra 1963.
Jvf. E maskinen på Kystbanen
af Steff , tirsdag 28. december, 2010, 15:35 (3395 dage siden) @ Steff
Så er den hér!
Sommer 1963 køres tog 455 Kh-Hg med E. Returløb tom maskine og ikke retvendt!
E var iøvrigt ført lige blevet tilladt på Kyst og Nordbanerne ved skrivelse af 26. juni 1963.
Steff
--
Steffen Dresler
af Georg Schmidt, 14/4 2020, 11:50 (1749 dage siden)@ Per Bjørn Pedersen redigeret af Georg Schmidt, 14/4 2020, 12:06
Herunder et par uddrag af maskinbenyttelse sommer 1963 og vinter 1963-64. Man ser tog Iltog 453 og persontog 455 under S-maskinerne. 455 må på et tidspunkt være flyttet op til E-maskinerne. Det ses i 63-64 planen at tog 455 betjenes af personale fra 7. tur (7.1) og det var jo netop E-turen på Godsbanegården. Tog 453 var op til 1961 fremført af P-maskine som i 1963 var en mangelvare med kun 917 aktiv i Næstved.