Avatar

DSB E 984

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 13/4 2020, 13:36 (1748 dage siden)

En læser mener, at dette billede af DSB E 984 må være fra ca 1959, da 2. vogn er en AL - har han ret?

[image]

DSB E 984

af Peter Roland Hansen @, 13/4 2020, 15:41 (1748 dage siden) @ UTJ

Hvis det er et HE Petersen billede tror jeg det er fra omkring 1961, da han nok først ar kommet i gang med fotograferingen efter at DJK var startet i 1961

DSB E 984

af PeterA, 13/4 2020, 17:14 (1748 dage siden) @ Tommy Nilsson

Interessant oprangering iøvrigt. Første vogn efter maskinen er en trævogn: En af AR 112, 113 eller 114. Så var der også et tilbud om lukkede sidegangskupeer på 1. klasse for det publikum, for hvem AL-vognens storrum ikke sådan lige faldt i deres smag.
mvh PeterA

DSB E 984

af Per Bjørn Pedersen, 14/4 2020, 08:13 (1748 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]
Foto HEP
Foto er fra 1963.

Jvf.
E maskinen på Kystbanen
af Steff , tirsdag 28. december, 2010, 15:35 (3395 dage siden) @ Steff
Så er den hér!
Sommer 1963 køres tog 455 Kh-Hg med E. Returløb tom maskine og ikke retvendt!
E var iøvrigt ført lige blevet tilladt på Kyst og Nordbanerne ved skrivelse af 26. juni 1963.
Steff
--
Steffen Dresler

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=5647

DSB E 984

af Georg Schmidt, 14/4 2020, 11:50 (1748 dage siden) @ Per Bjørn Pedersen
redigeret af Georg Schmidt, 14/4 2020, 12:06

Herunder et par uddrag af maskinbenyttelse sommer 1963 og vinter 1963-64. Man ser tog Iltog 453 og persontog 455 under S-maskinerne. 455 må på et tidspunkt være flyttet op til E-maskinerne. Det ses i 63-64 planen at tog 455 betjenes af personale fra 7. tur (7.1) og det var jo netop E-turen på Godsbanegården. Tog 453 var op til 1961 fremført af P-maskine som i 1963 var en mangelvare med kun 917 aktiv i Næstved.
[image]
Sommer 1963 uddrag.
[image]
Vinter 1963-64 uddrag.
[image]
Fra publikumskøreplanen sommer 1963.

[image]
Publikumskpl vinter 1963-64.
M v h
Georg


Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak