Østrig 2006, Stern & Hafferl, Haager Lies ( illustrationer)

af Niels Munch, 11/4 2020, 18:17 (1692 dage siden) @ ChrBrun

Kære Christian,

Mange tak for dit bidrag!

2-system motorvognen ET 25 var nødvendig, idet de første 4,4 km fra Lambach til afgreningen Neukirchen bei Lambach forløb på ÖBBs Westbahn, elektrificeret (1949) med 15kV AC. Herfra og de resterende 21,9 km til Haag am Hausruck var Haager Lies elektrificeret (1933) med 800V DC.

ET 24 104 havde ikke den fornødne Zugsicherungseinrichtung og pendlede mest mellem Haag am Hausruck og Gaspoltshofen som jævnstrømsvogn og således, som du har beskrevet.


Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak