Regiosprinter på LNJ

af Leif Jørgensen, Hedehusene, 15/1 2013, 16:27 (4294 dage siden) @ Daniel Zøllner

Næh, det er nærmere omvendt. I første omgang anskaffedes kun LM 21 med yderligere fire som option. Disse fire (LM 22-25) blev efterfølgende bygget af fabrikken i håb om, at de faktisk også ville blive købt. Men de ansvarlige politikere havde ikke specielt travlt med at beslutte sig, så det forventede køb begynde efterhånden at hænge i en tynd tråd.

Nu skete der jo imidlertid som bekendt det, at LM 21 stødte sammen med en af Y-togene, hvorved de begge blev totalskadede. Med kun tre Y-tog tilbage havde Nærumbanen reelt ikke længere reserver, så nu var politikerne pressede til at foretage købet af de sidste fire Regiosprintere. Det gjorde de så, og resultatet tøffer nu troligt frem og tilbage mellem Jægersborg og Nærum.

Om man kunne have anskaffet en ekstra LM 26 til erstatning for den totalskadede LM 21 er nok tvivlsomt. Dels er der spørgsmålet om forsikringen - de havde jo så at sige selv ødelagt togene. Og dels var optionen jo kun på fire tog, ikke fem, så man kunne meget vel blive tvunget til at skulle gennem et nyt EU-udbud. Nok lidt for dyrt og omfattende til kun et tog og uden garanti for, at Regiosprinter også ville blive vinderen denne gang.

Med venlige Regiosprinter-hilsner
Leif Jørgensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Regiosprinter på LNJ - Daniel Zøllner, 15/1 2013, 15:40 [*]
    • Regiosprinter på LNJ - Leif Jørgensen, 15/1 2013, 16:27

Svenska-lok
DSB F654

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak