2 spørgsmål vedr Nord(-og
Efter flytniingen har jeg ikke fået pakket togbøgerne ud endnu (efter 11/2 år!), så lige et par spørgsmål som delvist tidligere har været "på banen".
1 Hvad var det nu argumentationen var for at der ikke optrådte HFHJ-trækkraft på Nordbanen, og DSB-trækkraft på HFHJ a la GDS mht gennemgående vognmateriel?
Skyltes det at man ville undgå "omløb"/retningsskift på Hillerød St, da man jo i modsætning til GDS ikke kenne "køre dierekte igennem via perron 2?
2 Har det nogensinde været på tale at omlægge Norfbanetogene fra perron 5 o6 6 på Kh (spor 9 og 11) og S-togssp9rene Kh-Hellerup og beytte Kystbanesporene Kh-Hellerup i stedetfor, da S.togsdriften jo blev intensiveret med tiden bl.a. flere myldretidstog?
Som jeg husker det ville det vist kræve en omlægning af sporene på Hellerup St fra Nordbanesporene fra/tilKystbanesporen.
(Der har i den forbindelse vist også været planer gennem årene om 4 spor fra Hellerup til Lyngby/Holte, a la Kystbanen til Klampenborg.
Hilsen Ole