Avatar

En kultbygning

af ove, Struer, 15/1 2013, 10:09 (4373 dage siden) @ henning h087

:-) :-)

ja det kan vel godt kalde den


mvh
henning h087

Ganske afgjort, jeg HÅBER den bliver bevaret på en eller anden måde, helst burde den vel demonteres og flyttes over på Jernbanemuseet i Odense så den kan stå med rangertraktoren udenfor og eventuelt med en indretning ala filmens, men det er vist en (dyr) ønskedrøm. :-)

En kultbygning

af BlackThorneDK ⌂, Oddense, Spøttrup, 15/1 2013, 14:03 (4373 dage siden) @ henning h087

:-) :-)

ja det kan vel godt kalde den

[image]

[image]

pdf fil med 7 tegninger : http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=125.0

mvh
henning h087

Mangler der ikke noget på plantegningen?

På den ene langside er der en lille mellembygning, mellem tårnet og selve bygningen, hvor der sidder en dør.
På den anden er der et rækværk?

(EVP gav mig svaret... http://evp.dk/index.php?page=kommandoposten-det-gule-pala )

En kultbygning

af henning h087 ⌂, Græsted, 15/1 2013, 14:17 (4373 dage siden) @ BlackThorneDK
redigeret af henning h087, 15/1 2013, 14:35

Hej

på en måde.

men findes på en senere tegning
så spørgsmålet er om mellembygningen er bygget til senere
alle tegninger 7 stk ligger i pdf filen
http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=125.0
men bringer plantegningen med mellembygningen

[image]

mvh
henning h087

og lige et link til EVP hjemmeside om Gb
http://evp.dk/index.php?page=kobenhavns-godsbanegard-gb

En kultbygning

af Anders ⌂, Copenhagen, 15/1 2013, 21:01 (4373 dage siden) @ henning h087

Herlige tegninger af Tårnet som jeg nåede at tilbrage adskillige timer i.

Jeg mindes ikke der var døre ud til sporene i 14 grp altså mod Kastup banen og S-tog i den lange gule bygning.
Med hensyn sammenbygningen af tårnet og den lange bygning så er det uden tvivl tale om en nyere bygning da gulvet skrånede en del fra tårn ned til det lange hus.

Fantsatisk sporområde med utroligt mange muligheder for kørsel

--
Venlig hilsen

Anders
www.smalspor.dk

En kultbygning

af HansA, 15/1 2013, 22:20 (4372 dage siden) @ Anders

Godaften i forummet.

Jeg fandt lige et billede af 'Post T' fra 1977.... og samme dag fotograferede jeg også 'Post L'.

v.h.
HansA

[image][image]

En kultbygning

af Himmerlandsbanerne, 16/1 2013, 02:03 (4372 dage siden) @ henning h087

Som jeg ser billede og tegning er tårnet placeret i modsatte ende af langhuset end tegningen viser. Er dette rigtigt eller er der ændret på langhuset efter tegningerne er lavet?

En kultbygning

af Anders ⌂, Copenhagen, 16/1 2013, 09:23 (4372 dage siden) @ HansA

Hej

Der var nu pænt dengang de køreledninger ikke hang over alt... ;-) (Lidt gammeldags er man vel)
Nej hvor sjovt erdet M1 og M2 MZ'eren befarer?

--
Venlig hilsen

Anders
www.smalspor.dk

En kultbygning

af HansA, 16/1 2013, 15:33 (4372 dage siden) @ Anders

Hej

Ja, så vidt jeg kan se på evs'd sider om København G hedder de to spor i forgrunden 'M'.
Yderst til højre i billedet ses post D

v.h.
HansA

En kultbygning -post L

af re20000, 16/1 2013, 21:47 (4371 dage siden) @ HansA

Hvad var post Ls funktion?
Var det den, der hed alpehytten?

Nold

En kultbygning -post L

af HansA, 16/1 2013, 23:46 (4371 dage siden) @ re20000

God aften i forummet.

Jeg har aldrig hørt post L benævnt Alpehytten

Om postens funktion må jeg henvise til evp's sider:

link

En kultbygning -post L

af Svend, Storkøbenhavn, 17/1 2013, 09:34 (4371 dage siden) @ HansA

Jeg har aldrig hørt post L benævnt Alpehytten

Til gengæld havde Post L et andet og mindre flatterende øgenavn (startende med L - say no more ......);-)

Billige jernbane T-shirts

Danske privatbaner

Læs historien om:
A/S Storebælt
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak