En kultbygning
ja det kan vel godt kalde den
pdf fil med 7 tegninger : http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=125.0
mvh
henning h087
ja det kan vel godt kalde den
pdf fil med 7 tegninger : http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=125.0
mvh
henning h087
ja det kan vel godt kalde den
mvh
henning h087
Ganske afgjort, jeg HÅBER den bliver bevaret på en eller anden måde, helst burde den vel demonteres og flyttes over på Jernbanemuseet i Odense så den kan stå med rangertraktoren udenfor og eventuelt med en indretning ala filmens, men det er vist en (dyr) ønskedrøm.
ja det kan vel godt kalde den
pdf fil med 7 tegninger : http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=125.0
mvh
henning h087
Mangler der ikke noget på plantegningen?
På den ene langside er der en lille mellembygning, mellem tårnet og selve bygningen, hvor der sidder en dør.
På den anden er der et rækværk?
(EVP gav mig svaret... http://evp.dk/index.php?page=kommandoposten-det-gule-pala )
Hej
på en måde.
men findes på en senere tegning
så spørgsmålet er om mellembygningen er bygget til senere
alle tegninger 7 stk ligger i pdf filen
http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=125.0
men bringer plantegningen med mellembygningen
mvh
henning h087
og lige et link til EVP hjemmeside om Gb
http://evp.dk/index.php?page=kobenhavns-godsbanegard-gb
Herlige tegninger af Tårnet som jeg nåede at tilbrage adskillige timer i.
Jeg mindes ikke der var døre ud til sporene i 14 grp altså mod Kastup banen og S-tog i den lange gule bygning.
Med hensyn sammenbygningen af tårnet og den lange bygning så er det uden tvivl tale om en nyere bygning da gulvet skrånede en del fra tårn ned til det lange hus.
Fantsatisk sporområde med utroligt mange muligheder for kørsel
--
Venlig hilsen
Anders
www.smalspor.dk
Godaften i forummet.
Jeg fandt lige et billede af 'Post T' fra 1977.... og samme dag fotograferede jeg også 'Post L'.
v.h.
HansA
Som jeg ser billede og tegning er tårnet placeret i modsatte ende af langhuset end tegningen viser. Er dette rigtigt eller er der ændret på langhuset efter tegningerne er lavet?
Hej
Der var nu pænt dengang de køreledninger ikke hang over alt... (Lidt gammeldags er man vel)
Nej hvor sjovt erdet M1 og M2 MZ'eren befarer?
--
Venlig hilsen
Anders
www.smalspor.dk
Hej
Ja, så vidt jeg kan se på evs'd sider om København G hedder de to spor i forgrunden 'M'.
Yderst til højre i billedet ses post D
v.h.
HansA
Hvad var post Ls funktion?
Var det den, der hed alpehytten?
Nold
God aften i forummet.
Jeg har aldrig hørt post L benævnt Alpehytten
Om postens funktion må jeg henvise til evp's sider:
Jeg har aldrig hørt post L benævnt Alpehytten
Til gengæld havde Post L et andet og mindre flatterende øgenavn (startende med L - say no more ......)
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere