Tender til D 825 - med rektangulær fabriksplade?
God eftermiddag
Grunden til at D 825 er fotograferet i Dalmose er den, at lokomotivet i perioder var på "ferie" i Dalmose fra Østsjællandske, for at køre særtog. Lokomotivet blev betjent af to tidligere Næstved dampførere. Når maskinen var kold igen fik den en "hat" på skorstenen for ikke at få vand i røgkammer mv. Maskinen blev ikke afkoblet men stod afventende til næste tur, heldigvis uden at der kom nogle og pillede (af) armaturer mv.
Nummerpladen var allerede forsvundet??? i 1975, MULIGVIS i forbindelse med et indbrud tidligere af jernbaneinteresserede??? i remisen i Næstved, hvor bl.a. den værende reserve E (fra København) fik stjålet sin nummerplade. Der blev ikke begået hærværk eller andet, kun lånt i hvert tilfælde en nummerplade. Et værktøjsskab var brudt op og noget værktøj derfra anvendt til nummerpladens afskruning.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
God sen eftermiddag
Nummerpladen til D 825 har vi, så den må jo være dukket op på et tidspunkt.
Derimod savner vi som sagt byggepladerne til både tender (D 820) og maskinen.
Desuden savner vi lanternerne, som er blevet stjålet i remisen i Aalborg.