Tender til D 825 - med rektangulær fabriksplade?

af michael julsrud, 21/11 2019, 16:56 (1894 dage siden) @ Steffen Dresler

God eftermiddag

Grunden til at D 825 er fotograferet i Dalmose er den, at lokomotivet i perioder var på "ferie" i Dalmose fra Østsjællandske, for at køre særtog. Lokomotivet blev betjent af to tidligere Næstved dampførere. Når maskinen var kold igen fik den en "hat" på skorstenen for ikke at få vand i røgkammer mv. Maskinen blev ikke afkoblet men stod afventende til næste tur, heldigvis uden at der kom nogle og pillede (af) armaturer mv.

Nummerpladen var allerede forsvundet??? i 1975, MULIGVIS i forbindelse med et indbrud tidligere af jernbaneinteresserede??? i remisen i Næstved, hvor bl.a. den værende reserve E (fra København) fik stjålet sin nummerplade. Der blev ikke begået hærværk eller andet, kun lånt i hvert tilfælde en nummerplade. Et værktøjsskab var brudt op og noget værktøj derfra anvendt til nummerpladens afskruning.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

God sen eftermiddag

Nummerpladen til D 825 har vi, så den må jo være dukket op på et tidspunkt.
Derimod savner vi som sagt byggepladerne til både tender (D 820) og maskinen.
Desuden savner vi lanternerne, som er blevet stjålet i remisen i Aalborg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak